سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

گیاه گلرنگ به صورت پایلوت در شهرستان نیر کشت شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر گفت: گیاه گلرنگ به صورت پایلوت در شهرستان نیر کشت شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / فیروز فولادی افزود: گیاه گلرنگ به صورت پایلوت در 9 هکتار از اراضی آبی و دیم شهرستان کاشته شده و پس از موفقیت در برداشت آن به صورت وسیع در منطقه ترویج و کشت خواهد شد.

وی به خواص گیاه گلرنگ اشاره کرد و گفت: گلرنگ گیاهی است از تیره مرکبه که به صورت بوته ای استوانه ای رشد می کند و ذخیره سازی روغن در لپه های آن انجام می شود.

فولادی در زمینه موارد استفاده از این گیاه اظهار کرد: 25 تا 45 درصد روغن ، 20 تا 120درصد پروتئین و 35 تا 60 درصد پوسته بوده و روغن گلرنگ در طباخی و جایگزین زعفران و تهیه صابون و رنگ کاربرد دارد.

وی افزود: کنجاله گلرنگ با 23 درصد پروتئین و 35 درصد به عنوان مکمل پروتئینی در تغذیه دام و طیور مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر گفت: رقم کاشته شده گلرنگ در شهرستان نیر رقم اصفهانی بوده و پیش بینی می شود امسال میزان تولید گلرنگ در نیر به هفت تن برسد.

فولادی اظهار کرد: به ازای هر هکتار به هر زارع یک میلیون و 500 هزار ریال یارانه برای اجرای این طرح پرداخت شده است.

وی به اهداف این طرح هم اشاه کرد و گفت: کاشت گلرنگ در شهرستان نیر با هدف رعایت الگوی کشت و خارج شدن از تولیدات تک محصولی و تناوب در کشت و افزایش محصولات کشاورزی صورت می گیرد.

فولادی افزود: گیاه گلرنگ نیمه دوم اردیبهشت کاشته می شود و نیمه اول شهریور ماه برداشت خواهد شد/س.

برچسب ها: اردبیل ، کشت ، گیاه ، گلرنگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.