سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

لزوم بهره مندی همه مردم از منافع اقتصادی نفت و گاز کشور

ایران کشوری سرشار از منابع نفت و گاز محسوب می شود و همه مردم باید از منافع اقتصادی آن بهره مند شوند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان - وزیر نفت در مراسم آغاز عملیات اجرایی پالایشگاه 80هزار بشکه ای نفت زنجان گفت: احداث پالایشگاه و پتروشیمی در اقصی نقاط کشور می تواند با ایجاد زمینه اشتغال و رونق اقتصادی منافع نفتی کشور را نصیب همه مردم کند.

قاسمی احداث پالایشگاه در زنجان را موجب برآورده شدن نیازهای داخل استان دانست و افزود: تامین نیازهای داخلی به افزایش تولیدات فرآورده‌های نفتی کمک می‌کند.

وی حرکت به سمت تولیدات فرآورده‌های نفتی به جای صدور نفت خام را از برنامه‌ریزی‌های کشوری اعلام کرد و ادامه داد: حرکت در این مسیر ضمن افزایش ارزش افزوده به اشتغالزایی هم کمک می‌کند.

 وزیر نفت  تصریح کرد: با احداث این پالایشگاه علاوه بر تامین نیاز زنجان به سوخت بنزین، نفت سفید و گازوییل زمینه تولید و تامین انرژی مورد نیاز استانهای همجوار نیز فراهم می شود.

 قاسمی احداث پالایشگاه زنجان را فرصت مناسبی برای انتقال نفت خام از خوزستان در جنوب کشور به این استان برشمرد و تصریح کرد: انتقال نفت به این منطقه از کشور رونق اقتصادی را فراهم کرده و بهره‌مندی مردم زنجان را از این رونق موجب می‌شود.

وی تامین خوراک و سرمایه گذاری 20درصدی این پالایشگاه را مهمترین حمایت وزارت نفت در کنار تسهیل زمینه آغاز عملیات اجرایی آن عنوان کرد./س


برچسب ها: بهره مندی ، نفت ، گاز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.