سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

خرمای شیرین شهرستان دلگان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دلگان گفت: با وجود اینکه در شهرستان دلگان بیش 45 هزار تن خرما تولید می شود اما به دلیل نبود صنایع تبدیلی و بسته بندی دسترنج نخلکاران به جیب و کام دلالان سرازیر می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، منصورعدل افزود: از میزان 8 هزار و 100 هکتار نخلستان در این منطقه 6 هزار و 800 هکتار نخلستان باروراست و تعداد 3 هزار نفر در این حرفه مشغول به کار هستند.

وی متوسط برداشت خرما در این شهرستان را به میزان 7 تن درهر هکتار عنوان کرد و گفت: در این شهرستان به دلیل نبود صنایع تبدیلی و بستر های لازم به منظور بسته بندی و یا نگهداری خرما لذا بسیاری از نخلکاران محصول خود را با قیمت های نازل به دلالان می فروشند.

عدل با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال برداشت محصول از نخلستان های دلگان به بیش از 45 هزار تن برسد افزود: 13 رقم خرما در این شهرستان تولید می شود که معروف ترین ارقام آنها ربی، مضافتی، زاهدی و هلیله هستند.

وی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت این محصول در سال زراعی گذشته بیش از 200 هکتار افزایش داشته است گفت: به دلیل مرغوبیت خرمای تولید شده در این منطقه این محصول دارای بازار مشتری پسندی است.

وی تقارن ماه مبارک رمضان با فصل برداشت را در سال جاری در فروش این محصول بسیار تاثیر گذار عنوان کرد./س

برچسب ها: خرمای ، شیرین ، دلگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.