سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت دو درب حرم حضرت امام حسین(ع) در استان فارس

رئیس ستاد بازسازی عتبات وعالیات استان فارس از مراحل پایانی دو درب حرم امام حسین(ع) و دیگر اقدامات این ستاد خبر داد.

جابر مهدیار در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در این باره گفت: این دربها از جنس چوب ساج و روکش نقره و دارای 2 متر طول و یک متر ارتفاع و یک متر عرض است.
وی در ادامه افزود: این ستاد در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه سامرا را بیشتر از پیش بسازیم این ستاد اقدام به ساخت و نصب سازه شبیه به ضریح در دو خیمه گاه حضرت ابوالفضل(ع) با ابعاد تقریبی 2 متر و 40 سانتی متر، یک متر ارتفاع و 2 متر عرض، طول 10 سانتی متر کرده است.
مهدیار تصریح کرد: در این دو سازه قلمزنی 115 کیلو مس، 250 گرم طلا، 200 کیلو نقره و مس به کار رفته است.
این مسئول از مراحل پایانی دو درب از حرم حضرت امام حسین(ع) خبر داد و عنوان کرد: این درب ها از جنس چوب ساج و روکش نقره و دارای 2 متر طول و یک متر ارتفاع و یک متر عرض است.
مهدیار بیان داشت: ساخت 3 درب بزرگ در حرم امامین کاظمین که یکی از دربها با 21.5 مترمربع سطح، 2 درب دیگر هر کدام 14متر و 70 سانتی متر مربع با روکش مس و طلا، دو جعبه 40 متر مربعی خاتم و اهدایی فرش 8 هزار متربی مسجد سهله سامرا از دیگر فعالیت های این ستاد بوده است.
وی از احداث زائر سرا در کربلا، نجف اشرف، کاظمین، و سامرا برای افرادی که تمکن مالی ندارند از سوی ستاد عتبات عالیات استان فارس خبر داد و اضافه کرد: برای احداث زائرسرا در کربال مجمع خیرین حرم ساز تشکیل شد و این زائرسرا به اذن آیت الله سیستانی در وقف الشیعه عراق به نام خیرین مرکز حرم ساز شیراز ثبت می شود.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس خاطر نشان کرد: آماده سازی صحن مطهر حضرت زهرا(ص) در نجف اشرف با وسعت 7 هکتار و 218 هزار متر مربع زیربنا، خاتم کاری ضریح مسلم بن عقیل، احداث 60 درب در صحن جدید حضرت احمد بن موسی(شاهچراغ) و بازسازی مقربه سلمان فارسی در عراق از جمله دیگر اقدامات این ستاد است./ف
برچسب ها: بازسازی ، عتبات ، عالیات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.