سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تذكر برادرانه حبيب الله عسكر اولادي به رياست سازمان كنفرانس اسلامي

به حكم وجدان و انسانيت بپاخيزيد و با كمك علماي مصر، بين طرفهاي درگير، ميانجي گري كنيد و اجازه ندهيد جهل و غفلت و بي خبري بيش از اين گروه هاي سياسي مصر را به قعر سياهي و تباهي ها فرو افكند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، حبيب الله عسكر اولادي در یادداشتی تحت عنوان«تذكري برادرانه به رياست سازمان كنفرانس اسلامي»برای ستون سرمقاله روزنامه رسالت(سه شنبه)نوشت:

قال الله الحكيم في قرآن الكريم و ان طائفتان من المومنين اقتتلو فاصلحوا بينهما فان بغت احدا هما علي الاخري فقاتلوا الهي تبغي حتي تفي ء الي امرالله فان فاءت فاصلحوا بينهما بالعدل و اقسطوا ان الله يحب المقسطين سوره حجرات آيه 9 و اگر دو طايفه از مؤمنان با هم به جنگ پرداختند ميان آنها آشتي برقرار كنيد، پس اگر يكي از آن دو برديگري ظلم كرد با آن گروهي كه ظلم مي كند بجنگيد تا به فرمان خدا باز گردد.

پس اگر بازگشت و فرمان خدا را پذيرفت ميان آن دو به عدالت اصلاح دهيد و ظلم را از بين ببريد همانا خداوند كساني را كه ظلم را از ميان مي برند دوست دارد.

ملت بزرگ مصر با هدف برچيدن طاغوت و حاكميت اسلام قيام كرد و حكومت ننگين حسني مبارك را كه ساليان طولاني در خدمت اجانب و در رأس آن آمريكا و صهيونيست بود سرنگون و با رأي اكثريت مردم رئيس جمهور و دولت مورد تأئيد خود را مستقرنمود.

اين بيداري ملت مسلمان مصر طولي نكشيد كه با توطئه سران استكبار جهاني خصوصاً كمك سرويس هاي جاسوسي انگليس و غفلت رهبران نهضت به اختلاف و درگيري منجر و با كودتاي نظامي رئيس جمهور ساقط و دولت تغيير كرد.

اين حادثه غم انگيز متأسفانه به آتش جنگ داخلي و تشديد اختلافات قومي، قبيله اي، مذهبي و سياسي منجر و طرف هاي ديگر با تحريك دشمنان اسلام به قتل و غارت و برادركشي تشويق شدند.

مع الاسف اين روزها خبرهاي ناگواري از آتش جنگ داخلي مصر مي رسد و چنانچه علماي بزرگ و دانشمندان اسلامي و سازمان هاي بين المللي بويژه سازمان كنفرانس اسلامي كه بيش از نيم قرن فعاليت در بين دولت هاي جهان اسلام دارد احساس مسئوليت كنند و براي پايان دادن اين جنگ خانمان سوز تلاش سازمان يافته و فوري را مبذول دارند، ان‌شاءالله نهضت بيداري اسلامي به سرانجام خود كه اتحاد و همبستگي اسلامي و پياده سازي احكام نوراني اسلام عزيز است نائل خواهد شد در غير اين‌صورت مبارزات ملت مسلمان مصر براي رسيدن به استقلال و كرامت و عزت اسلامي با شكست مواجه خواهد شد .

و اين دقيقاً خواست استعمار خارجي و صهيونيسم بين المللي است كه نگذارد مسلمانان "يد واحده" باشند و با صلح و برادري و شفقت و مهرباني سرنوشت خود و كشورشان را بدست گيرند.

انتظار ما از سازمان كنفرانس اسلامي با اهداف مترقي و مباني اصلي تأسيس اين سازمان كه حمايت از مبارزات ملت هاي اسلامي براي رسيدن به استقلال، اتحاد اسلامي و همبستگي در سايه اعتقاد به خداي متعال و احكام اسلامي مي باشد اين است كه:

1-جلسه فوق العاده سران كشورهاي اسلامي عضو سازمان تشكيل شود.
2-با اعلام آتش بس به طرف هاي درگيري در مصر، موجبات اعزام هيئت ميانجي صلح فراهم گردد.
3-براي حفظ استقلال مصر و آزادي هاي مشروع ملت، مدل مردم سالاري اسلامي را در مصر با كمك مردم و رهبران نهضت اسلامي آن كشور پياده سازي نمايند.

اميد است از رهگذر اين تلاش خدا پسندانه سريعاً جلوي توسعه آتش جنگ و برادر كشي در مصر گرفته شود و طرفين دعوا به عدالت و مهرورزي و صلح و آرامش فراخوانده شوند.

اما سخني با نخبگان سياسي و فرهيختگان جهان اسلام اي علماي بلاد، انديشمندان، اساتيد معزز دانشگاه ها ! آيا وقت آن نرسيده تا بجاي نظاره گر بودن برادركشي در مصر و ادامه ستم هاي قومي مذهبي، جلوي نفرت و كينه توزي و تباهي ها را با فرياد عدالت خواهانه و پيگيري  مجدانه از طريق سازمان هاي بين المللي خصوصاً سازمان كنفرانس اسلامي، بگيريد؟

به حكم وجدان و انسانيت بپاخيزيد و با كمك علماي مصر،بين طرفهاي درگير، ميانجي گري كنيد و اجازه ندهيد جهل و غفلت و بي خبري بيش از اين گروه هاي سياسي مصر را به قعر سياهي و تباهي ها فرو افكند.

شما مي توانيد با ارتباط گرفتن با مردم، آنها را از ادامه خونريزي پرهيز دهيد، با ارتباط با رهبران سياسي، آنها را دعوت به گفتگو و عقلانيت سياسي نمائيد. امروز همه ما مسلمانان بويژه ملت عزيز مصر دشمن مشترك داريم، دشمن مشترك ما استكبار جهاني و صهيونيسم بين الملل است كه بيت المقدس نخستين قبله مسلمانان را غصب كرده و ملت فلسطين را آواره و نفوس آنها را كشته و به زندان و شكنجه افكنده است ما همگي بايد به يك سو نگاه كنيم امام خميني رضوان الله تعالي عليه از نيم قرن قبل نگاه ما را به آن دعوت كرده است :

پيروي از اسلام و قرآن، ايجاد اخوت و برادري، اتحاد در برابر دشمن مشترك، بي ترديد هر راهي غير از اين راه  قدس، بيراهه است. بيائيد به راه امام خميني كه اكنون حضرت آيت الله العظمي خامنه اي آن را نشان مي دهد و راهبري مي كند برگرديم.

سخن آخر اينكه جمهوري اسلامي ايران با تكيه بر احكام نوراني اسلام و مجاهدت ملت خصوصاً علما و مبارزان از هر نوع كمك و حمايتي كه به اختلاف، نزاع و برادر كشي ملت بزرگ مصر، خاتمه دهد فروگذار نخواهد كرد و تجربه بيش از سه دهه حاكميت مردم سالاري ديني را با كمال اخلاص به رهبران و مبارزان مصر اين كشور بزرگ اسلامي تقديم خواهد نمود.به اميد صلح و دوستي و حاكميت اسلام عزيز در تمام بلاد عالم


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.