سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد فرانسه از طرح اسرائیل برای ادامه شهرک سازی ها

فرانسه روز دوشنبه از موافقت رژیم صهیونیستی با طرح افزایش تعداد شهرک هایی که از اولویت های تامین هزینه شهرک سازی بهره مند می شوند ابراز تاسف کرد و این اقدام را برای مذاکرات صلح زیان بار دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ ونسان فلورئانی سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه گفت : « فرانسه از اینکه دولت اسرائیل چهارم اوت طرحی را تصویب کرد و بر اساس آن شمار زیادی از شهرک ها در فهرست مناطقی قرار گرفته اند که از اولویت های تامین هزینه شهرک سازی برخوردار می شوند، متاسف است. »

وی گفت : « فهرست قبلی در سال 2009 منتشر شد و بر اساس آن مناطق در اولویت قرار گرفته از جمله شهرک هایی که در کرانه باختری واقع شده اند، تعیین شد. در طرح جدید تعداد این شهرک ها افزایش پیدا کرده است و این امر برای آینده مذاکرات صلح مضر است. »فلورئانی گفت : «‌ فرانسه بار دیگر یاد آور می شود شهرک سازی به لحاظ حقوق بین الملل غیر قانونی است و مانعی بزرگ برای راه حل دو کشور است. »

وی گفت : « فرانسه از ازسرگیری مذاکرات اسرائیل و فلسطین حمایت می کند و از طرف ها می خواهد از هر اقدامی که ممکن است به روند مذاکرات آسیب برساند،‌ خودداری کنند. »در مقایسه با فهرست قبلی که در سال 2009 منتشر شد، به مناطقی که از اولویت های تامین هزینه شهرک سازی برای مسکن، زیر ساخت ها، آموزش و فعالیت های فرهنگی و امنیتی بهره مند می شوند، 20 شهرک در کرانه باختری اضافه شده است.
برچسب ها: فرانسه ، انتقاد ، اسرائیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.