سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات فلسطينيان در کرانه باختري عليه از سرگيري گفتگوها با اسرائيل

هزاران نفر در کرانه باختری علیه از سرگیری مذاکرات به اصطلاح صلح خاورمیانه تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی؛ نیروهای ملی و اسلامی در کرانه باختری در واکنش به از سرگیری گفتگوهای صلح تشکیلات خودگردان فلسطینی با اسرائیل، مردم را به تظاهرات دعوت کردند. هزاران نفر در واکنش به این دعوت در رام الله تظاهرات کردند. در این تظاهرات رهبران جنبشهای ملی و اسلامی در تظاهراتی که سازماندهی آن را جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین بر عهده داشت شرکت کردند. 

قیص عبدالکریم از اعضای این جبهه گفت ما بر این باوریم فرمولی که بر اساس آن مذاکرات از سرگرفته شده است، برای ملت فلسطین غیرقابل قبول است و برای اینکه از این مذاکرات نتیجه ای حاصل شود اسرائیل باید به روشنی قوانین و قطعنامه های بین المللی را در این خصوص بپذیرد. این دومین تظاهرات از این دست در رام الله در دو هفته گذشته است. تظاهرات اول که آن را جبهه مردمی برای آزادی فلسطین سازماندهی کرده بود ، به درگیری میان تظاهرکنندگان و پلیس ضد شورش تشکیلات خودگردان منجر شد. آنها اجازه نمی دادند راهپیمایان در برابر کاخ ریاست جمهوری تظاهرات کنند. 

خالده جرار از اعضای از جبهه مردمی برای آزادی فلسطین گفت ما واکنشها و راهپیماییهای مردم را علیه از سرگیری گفتگوها با اسرائیل گسترش می دهیم. این دومین تظاهرات از این نوع است که بیش از چند گروه در آن شرکت کرده اند. موافقت محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی برای بازگشت بدون قید و شرط یا چارچوب و خواسته ای مشخص به مذاکرات با اسرائیل، نمایندگان گروههای زیر مجموعه سازمان آزادیبخش فلسطینی «ساف» را خشمگین کرده است. 

شیخ قادر عدنان عضو جهاد اسلامی که در زندان اسرائیل اعتصاب غذا کرده بود گفت اسرائیل اشغالگر زندانیانی را که اعتصاب غذا کرده اند شکنجه می کند. در این شرایط چگونه تشکیلات خودگران فلسطینی به خود اجازه می دهند در حالیکه زندانیان اعتصاب غذا کرده اند، با اسرائیل گفتگو کنند. این زندانیان ماههاست که برای شرف و عزت و آزادی خود اعتصاب غذا کرده اند اما هیچ حرفی از آنها در گفتگوها زده نمی شود. مصطفی برغوثی از فعالان فلسطینی هم گفت اسرائیل نباید از مسئله زندانیان فلسطینی برای فشار و باجگیری سیاسی استفاده کند. هم اکنون اسرائیل آزادی عده کمی از آنها را به موضع فلسطینیان در میز مذاکره منوط کرده است.
برچسب ها: اسرائیل ، فلسطین ، تظاهرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.