سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار با رئيس مجلس الجزاير:

خطر گسترش گروه‌هاي تروريستي در كشورهاي اسلامي جدي است

رئيس مجمع تشخيص مصلحت در ديدار با رئيس مجلس الجزاير خطر گسترش گروه‌هاي تروريستي در كشورهاي اسلامي را جدي و برنامه سياست‌گذاران استعماري براي تبليغات منفي عليه مسلمانان را مرموزانه دانست.

به گزارش حوزه سياسي باشگاه خبرنگاران،  آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار رئيس مجلس امت (سنا) الجزاير، با اشاره به ظرفيت‌هاي جهان اسلام براي همكاري در همه ابعاد سياسي و اقتصادي، گفت: تحولات سال‌هاي اخير در بعضي از كشورهاي اسلامي فرصت خوبي است تا با مديريت آنها و اقناع ملت‌ها براي همكاري مسلمانان تلاش كنيم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی و رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در این دیدار با بيان برخي از برنامه‌ها و مذاكرات و قرارهاي سفر خويش به الجزاير در سال‌هاي اول پس از پيروزي انقلاب اسلامي گفت: هميشه سابقه تاريخي، مبارزاتي، فرهنگي، اسلامي و انقلابي آن كشور براي ما ارزشمند بوده و خواهد بود.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني همچنین خطر گسترش گروه‌هاي تروريستي در كشورهاي اسلامي را جدي و برنامه سياست‌گذاران استعماري براي تبليغات منفي عليه مسلمانان را مرموزانه دانست و گفت: تروريست‌ها كه به جاي زبان منطقي و استدلال، هياهو و خشونت‌طلبي دارند و ادعايي مسلماني مي‌كنند، به خاطر جهالت در جهت مطامع دشمنان حركت مي‌كنند.

وي با برشمردن زمينه‌هاي زياد براي گسترش همكاري‌ها و فضاي جديدي كه در سياست خارجي ايران در دولت يازدهم ايجاد شده تأكيد كرد: مسئولين بخش‌هاي مختلف دو كشور در سطوح گوناگون بايد با رفت و آمد و مذاكرات پي‌در‌پي به خواسته‌هاي دو ملت جامه عمل بپوشانند.

عبدالقادر بن صالح نيز در اين ديدار، ايران را يكي از مهمترين كشور در منطقه خاورميانه و جهان اسلام خواند و خطاب به آيت‌الله هاشمي رفسنجاني گفت: با سفر تاريخي شما به الجزاير در مقام رئيس مجلس شوراي اسلامي، همكاري‌هاي دو كشور در دوره جديد آغاز شد و اگرچه به خاطر موانع مختلف گسترش نيافت، اما زمينه‌هاي توسعه آن فراوان و فراهم است.

وي گفت: در خصوص ديدگاه ارزشمند شما براي تندروي‌ها، ما هم در الجزاير نگراني داريم و با توجه به اتفاقات سياسي در بعضي از كشورهاي همسايه بايد هوشيار باشيم.

رئيس مجلس سناي الجزاير سخنان دكتر روحاني در مراسم تحليف را مهم و راهبردي خواند و اظهار اميدواري كرد: همكاري‌هاي دوجانبه در دولت يازدهم روز‌به‌روز گسترش يابد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.