سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسي تحولات مصر و سوريه در ديدار صالحي و داود اوغلو

وزرای امور خارجه ایران و ترکیه با ابراز علاقه نسبت به آزادی مسئولان مصری زندانی در این کشور، تاکید کردند: نخبگان و سیاستمداران مصری با عقلانیت، حکمت، همفکری و همکاری نگذارند تا انسجام و وحدت داخلی مصر دستخوش تفرقه و خدشه شود.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، علي اكبر صالحي وزير خارجه كشورمان صبح امروز با احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه که در راس هیئتی عالی‌رتبه برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده ، دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار طرفین در خصوص روند توسعه و گسترش بیش از پیش و همه جانبه روابط دوجانبه، همچنین در مورد مسائل مهم منطقه‌ای از جمله بحران سوریه و تحولات مصر گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

صالحی در این دیدار با تشکر از حضور همتای ترک خود در مراسم تحلیف اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره در عرصه سیاست و روابط خارجی مبانی اصولی، روشن و پایداری را دنبال می‌کند که البته با وجود مسئولان مختلف شاهد تغییراتی در شیوه اعمال این سیاست‌ها هستیم.

وزیر امور خارجه با اشاره به روابط خوب دو کشور در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و همچنین همفکری و تعامل طرفین در کمک به حل و فصل مسائل و مشکلات منطقه، ابراز اطمینان کرد این روابط و رایزنی‌های مستمر تداوم و گسترش خواهد یافت.

احمد داوود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این دیدار ضمن تبریک برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری و آغاز به کار دولت جدید، ابراز امیدواری کرد در دوره جدید و با آغاز به کار دولت حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان شاهد توسعه و تعمیق بیش از پیش روابط بین دو کشور در همه عرصه‌ها باشیم.

طرفین در این دیدار همچنین ابراز امیدواری کردند همکاری و تعامل سازنده و نزدیک بین تهران و آنکارا برای حل و فصل مسائل و مشکلات منطقه از جمله بحران سوریه تداوم و افزایش یابد.

در این دیدار همچنین وزرای خارجه ایران و ترکیه ضمن بررسی روند تحولات در مصر و ابراز علاقه نسبت به آزادی مسئولان مصری زندانی در این کشور، تاکید کردند که نخبگان و سیاستمداران مصری با عقلانیت، حکمت، همفکری و همکاری نگذارند تا انسجام و وحدت داخلی مصر دستخوش تفرقه و خدشه شود و مانع از فتنه انگیزی و التهاب آفرینی دشمنان کشور بزرگ و مردم فهیم مصر شوند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.