سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"مصطفي محدثي خراساني" :

برنامه هدفمند و سياست‌گذاري‌هاي بلند‌مدت نياز حوزه شعر است

"مصطفي محدثي خراساني" گفت: شاعر بزرگ كشورمان برنامه هدفمند و سياستگذاري‌هاي بلند‌مدت در زمينه شعر را نياز اصلي حوزه شعر دانست.

"مصطفي محدثي خراساني" شاعر، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران، گفت: فعاليت‌هاي فرهنگي دولت نهم و دهم فعاليت‌هاي پرحجم و تنوعي در حوزه شعر بود.

وي ادامه داد: برگزاري جشنواره شعر فجر كه دچار 20 سا ل غفلت شده بود چاپ آثار گسترده شاعران جوان، برگزاري كنگره‌هاي ادبي و بزرگداشت مشاهير ادبي و همينطور ارتباط تعاملي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با شاعران در اين دوره صورت گرفت و بسيار رضايت‌بخش بود.

"محدثي خراساني" عنوان كرد: اما مشكل اساسي اين است كه در نظام فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي يك مجموعه و جايگاه تعريف شده براي شعر نداريم تا بتوانيم اهداف بلند‌مدتي را در پي آن داشته باشيم.

وي افزود: اين جريان عاملي منفي در جهت پيشبرد اهداف بلند‌مدت در شأن شعر كشورمان باشد است و بايد بنابر تأكيد مقام معظم رهبري بر ارج و عزت شعرفارسي تلاش ويژه‌تري در اين راستا صورت پذيرد و همچنان كه در حيطه موسيقي سياستگذاري‌هاي مدوني صورت مي‌گيرد در حوزه شعر نيز اين سياستگذاري‌هاي هدفمند و بلند‌مدت صورت پذيرد.

وي در خصوص انتخاب "علي جنتي" بعنوان وزير ارشاد دولت جديد تصريح كرد: هر چند كه مسئوليت‌هاي سياسي "علي جنتي" بيشتر از فعاليت‌هاي فرهنگي وي بوده ولي به احتمال زياد وجوهي از ابعاد كاري وي در حوزه فرهنگي در نظر گرفته شده كه مورد تأييد واقع شده‌اند، بنابراين بهتر است كه پيش‌داوري نكنيم و به دنبال عملكرد و بازده‌كاري وي باشيم./ص
برچسب ها: خراسانی ، شاعر ، شعر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.