سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يادداشت اختصاصی

دریای سیاست‌های شوم آمریکا در قبال مصر طوفانی شده است

شرايط امروز مصر ايالات متحده آمریکا را با دوگانگي مواجه كرده و اين كشور در اقدامات سياست خارجی خود با ابهام روبرو شده و ناپايداري سياست آمريكا در عملكرد اين كشور كاملا مشهود است.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، آمريكا همواره در راستاي منافع خود در تحولات سياسي و امنيتي منطقه خاورميانه دخالت کرده و آرامش منطقه را برهم زده است.

 اين كشور با دخالت در عرصه‌هاي گوناگون و بدون در نظر گرفتن عملكردش در تمامي زمان‌ها به ويژه پس از بيداري اسلامي، موجب پررنگ‌تر شدن اختلاف‌ها و نفي امنيت ملت‌ها شده است.
 
اوضاع ملتهب كنوني مصر و همچنين بركنار شدن مرسي از قدرت و به اوج رسيدن بحران اين كشور، آمريكا را به شدت با ترس و وحشت روبرو ساخته است؛ از اين رو آمريكا قصد دارد با توطئه‌هاي مستمر خود از تحولات مصر براي منافع و ثبات سلطه‌اش به اين كشور استفاده كند.

 
آمريكا از گذشته نيز با فرصت‌طلبي به دنبال استفاده از موقعيت استراتژيكي مصر براي حفظ امنيت خود بود.
 
وضعيت كنوني مصر با مسائل پيچيده‌‌‌اي روبروست و اين كشور از نظر سياسي آينده نامعلومي در پيش دارد كه اين موضوع شرايط دشواري را براي ايالات متحده رقم زده است.
 
اتفاقات اخير مصر كاهش نفوذ آمريكا را در دو سال گذشته و پس از بيداري اسلامي آشكار ساخته است.

 
شرايط امروز مصر ايالات متحده را با دوگانگي مواجه كرده و اين كشور در اقدامات سياست خارجی خود با ابهام روبرو شده و ناپايداري سياست آمريكا در عملكرد اين كشور كاملا مشهود است.
 
" حسين كنعاني مقدم " کارشناس سياست خارجي در اين خصوص طي يادداشتي به نقش آمريكا در سياست خارجي مصر و توطئه اين كشور براي حضور در مصر پرداخت.
 
متن اين يادداشت به شرح ذیل است:
 
غرب به سياست پايداري براي تامين منافع خود در مصر نرسيده‌ است

 
آمريكا در نقش حامي مرسي و همكاري با وي در قاهره ظاهر شد، بعد از بركناري مرسي آمريكا كمك‌هاي مالي و تسليحاتي خود را در مصر ادامه داد تا توازن قدرت را به نفع خود تغيير دهد.
 
پيش بيني مي‌شد آمريكا عناصري براي دخالت در ساختار ارتش مصر از زمان همكاري خود با ديکتاتور سابق حفظ كرده و منتظر فرصتي براي استفاده از آنها است.
 
از طرفي افراد سياسيت‌مدار و مجموعه‌هايي كه در تعاملات بين‌المللي با آمريكا ارتباط نزديكي داشتند با جريان‌هاي ارتش و سکولار همراه شدند.
 
جريانات جنبش تمرد موجب اطمينان خاطر آمريكا در حفظ كمپ ديويد شد
 
سفر اشتون از سوي اتحاديه اروپا به مصر براي آزادي مرسي و حضور سناتورهاي آمريكا نيز براي توسعه روابط با اين كشور به دليل منافع خود در راستاي مسائل استراتژيكي مصر و اهميت اين كشور در ايجاد امنيت آمريكا و صهيونيست نشان از توطئه جديد آنها براي حضور در مصر دارد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.