سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همه ديدارهاي دكتر روحاني با ميهمانان خارجي قبل از مراسم تحليف + جدول

رئيس‌جمهور كشورمان روز گذشته پيش از مراسم تحليف با مقامات خارجي شركت‌كننده در اين مراسم ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران روسای جمهور و مقاماتی که از کشورهای همسایه به ایران آمده بودند، این بار با چهره‌ای متفاوت در قامت رئیس‌جمهور ایران مواجه شدند؛ مردی که اگر در برابرش رئیس‌جمهور نشسته بود از طرح‌ها و پروژه‌های مهمی گفت که در اقتصاد دو کشور حائز اهمیت بودند و اگر مقام پایین‌تری به دیدارش آمده بود، گفت‌وگوی دیگری را سامان می‌داد.
 
کفیل رئیس‌جمهوری عراق: ‌قدرت ایران، ‌قدرت جهان اسلام است
 
حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر روحانی در دیدار خضیرالخزایی کفیل ریاست جمهوری عراق با وی گفت: جمهوری اسلامی ایران هر توان و امکانی که بتواند به ایجاد ثبات و امنیت عراق بینجامد آمادگی دارد که آن را در اختیار ملت و دولت آن قرار دهد. رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ما خواهان توسعه روابط با عراق در همه زمینه‌ها هستیم، افزود: دولت ایران با همه توان تلاش خواهد کرد روابط دوجانبه در تمام زمینه‌ها توسعه و تعمیق یابد. دکتر روحانی افزود: اگر کشورهای مسلمان منطقه بتوانند روابط صمیمانه‌ای میان خود برقرار کنند بر خلاف آنچه که غرب تصور می‌کند به ضرر غرب نخواهد بود. خضیرالخزایی همکاری مشترک ایران و عراق در تمام زمینه‌ها را به نفع دو ملت و همچنین امت اسلام دانست و گفت: باور ملت و دولت عراق این است که روابط دوستانه دو کشور می‌تواند الگوی سایر کشورهای اسلامی و همسایه باشد.کفیل ریاست‌جمهوری عراق گفت: قدرت ایران قدرت جهان اسلام و عراق است و امنیت عراق در جهت امنیت ایران و امنیت ایران در راستای امنیت عراق است به همین خاطر جمهوری اسلامی ایران می‌تواند نقش بسزایی در حل و فصل مناقشات منطقه‌ای و بین‌المللی ایفا کند.
 
روسای جمهور تاجیکستان و قزاقستان
 
همچنین دکتر روحانی صبح یکشنبه با امامعلی رحمان رئیس‌جمهور تاجیکستان دیدار کرد. رئیس‌جمهور با اشاره به همکاری‌های فرهنگی، علمی، اقتصادی فی‌مابین توسعه این‌گونه همکاری‌ها درجهت منافع مشترک دو کشور را مهم توصیف کرد. رئیس‌جمهور همچنین مساله تروریسم، موادمخدر و حضور نیروهای بیگانه را از مهم‌ترین مشکلات منطقه دانست و در ادامه همکاری‌های کشورهای منطقه از جمله ایران و تاجیکستان را در ایجاد صلح و ثبات منطقه‌ای مفید ارزیابی کرد. دکتر روحانی با اشاره به همکاری‌های دو کشور در مجامع بین‌المللی از جمله در سازمان شانگهای اظهار امیدواری کرد که روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف بیش از پیش توسعه یابد. رئیس‌جمهور در دیدار رئیس‌جمهور قزاقستان نیز اظهار کرد: توسعه روابط اقتصادی ایران و قزاقستان در مجموع موضوعی مهم بوده و اگر در این مسیر مشكلاتی نیز وجود دارد باید با كمك یكدیگر درجهت رفع آنها تلاش كنیم. دکتر روحانی احداث راه‌آهن میان سه كشور ایران، تركمنستان و قزاقستان و اتصال كشورهای منطقه به آب‌های جنوبی ایران از این طریق را موضوعی حائزاهمیت دانست و بر ضرورت رسیدن به توافق برای رفع موانع موجود در مسیر تكمیل این پروژه تاكید كرد. رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با اشاره به روابط طولانی کشورمان با پاکستان اظهار امیدواری کرد تا دوران جدیدی از روابط و مناسبات حسنه و دوستانه بین ایران و همه کشورهای جهان به‌ویژه همسایگان آغاز شود.
 
پاکستان:‌ رابطه دو طرفه، دوستانه، ریشه‌های فرهنگی
 
حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر شنبه در دیدار آصف‌علی زرداری رئیس‌جمهور پاکستان، ضمن ابراز خرسندی از اینکه اولین دیدار خارجی وی با رئیس دولت و کشور دوست و برادر پاکستان انجام می‌شود، گفت: امیدوارم دوران جدیدی از روابط و مناسبات حسنه و دوستانه بین ایران و همه کشورهای جهان به‌ویژه همسایگان آغاز شود. دکتر روحانی با اشاره به اینکه روابط ایران و پاکستان همواره مطلوب و رو به گسترش بوده است، افزود: مردم ایران علاقه و محبت خاصی به ملت دوست و برادر پاکستان دارند و این روابط دوستانه در نزدیکی و اشتراکات فرهنگی، اخلاقی و تاریخی بین دو ملت ریشه دارد. رئیس‌جمهور اظهار داشت: روابط اقتصادی تهران و اسلام آباد نیز همواره رو به گسترش بوده و پروژه مشترک احداث خط لوله گاز می‌تواند تاثیر بسزایی در ارتقای سطح همکاری‌ها و روابط اقتصادی دو کشور و تعمیق همبستگی‌های دوجانبه داشته باشد.حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: امیدوارم پروژه خط لوله بین ایران و پاکستان هر چه سریع تر تکمیل شود.آصف‌علی زرداری رئیس‌جمهوری اسلامی پاکستان نیز در این دیدار با بیان اینکه روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران همیشه مثبت و رو به جلو بوده است، گفت: سطح روابط تهران و اسلام آباد همواره فارغ از رخدادها و تحولات بین‌المللی ارتقا خواهد یافت. زرداری ضمن تاکید بر اینکه همه توافقنامه‌های منعقد شده بین تهران و اسلام آباد برای کشورش محترم است، خاطرنشان کرد: در دوره انتقالی و برگزاری انتخابات سرعت اجرای پروژه خط لوله کاهش یافت که این مساله با استقرار دولت جدید مرتفع خواهد شد.




انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.