سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس‌جمهور در ديدار وزير فرهنگ چين:

توسعه روابط و مناسبات گسترده تهران – پکن منافع دو ملت را تضمين مي‌كند

رئيس‌جمهوري اسلامي ايران روابط و چين را رو به توسعه دانست و گفت: بايد تلاش کنيم قاره آسيا جايگاه خود را در سطح جهاني پيدا کند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، "حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني" امروز (دوشنبه) در ديدار تساوي وو، وزير فرهنگ چين با وي، نقش و موقعيت چين را در عرصه جهاني به عنوان عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل مهم ارزيابي کرد و گفت: معتقديم توسعه روابط و مناسبات گسترده تهران – پکن منافع دو ملت را تضمين خواهد کرد.

تساوي وو، وزير فرهنگ چين نيز در اين ديدار با ابلاغ بهترين سلام‌هاي گرم رئيس‌جمهور کشور متبوعش براي دکتر روحاني گفت: ايران و پکن از فرهنگ و تمدن کهن و روابطي ديرينه برخوردارند مي‌توانند در دنياي امروز نقش بسزايي ايفاء کنند.

وي همچنين جايگاه روابط دو کشور را در منطقه و جهان ممتاز توصيف و ابراز اميدواري کرد که در آينده روابط دو کشور در بالاترين سطح خود و منطقه و جهان برسد.

وزير فرهنگ چين انرژي هسته‌اي را حق مسلم جمهوري اسلامي ايران دانست و گفت: چين معتقد است گفت‌وگو و مذاکره تنها راه حل موضوع هسته‌اي ايران است نه تحريم‌ها و اعمال فشارها.

وزير فرهنگ چين به منظور شرکت در مراسم تحليف رئيس‌جمهوري اسلامي ايران که عصر يکشنبه در مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، به ايران سفر کرده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دکتر ، روحانی ، روابط ، چین ، ملل ، سلاح ، گرم ، انرژی ، هسته
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.