سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس جمهور در ديدار وزير امور خارجه ترکيه:

روابط تهران-آنكارا رو به توسعه است

رئيس‌جمهور اسلامي ايران روابط دو کشور ايران و ترکيه را ديرينه و دوستانه خواند و گفت: روابط دو جانبه ايران و ترکيه از ديرباز براي هر دو ملت و کل منطقه بسيار مهم بوده است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران،‌ "حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني" امروز دوشنبه در ديدار احمد داوود اوغلو وزير امور خارجه ترکيه با اشاره به جهش در روابط و همکاري‌هاي دو کشور افزود: ظرفيت و پتانسيل زيادي براي توسعه روابط وجود دارد که بايد آن را براي تحکيم و تعميق هر چه بيشتر مناسبات دو کشور در سطوح دوجانبه، منطقه‌اي و بين‌المللي بکار گيريم.

رئيس‌جمهور همچنين آينده روابط تهران – آنکارا را رو به توسعه دانست و تصريح کرد: گسترش بيش از پيش همکاري‌هاي في ما بين در عرصه‌هاي مختلف يقيناً در برقراري صلح و ثبات در منطقه تأثيرگذار خواهد بود.

وزير امور خارجه ترکيه نيز در اين ديدار با ابراز خرسندي از حضور در ايران و شرکت در مراسم تحليف رييس‌جمهور اسلامي ايران، روابط ترکيه و ايران را خوب توصيف کرد و افزود: دولت ترکيه معتقد است گسترش همکاري‌ها و مناسبات دوجانبه تهران – آنکارا را در راستاي منافع دو ملت است.

وي با اشاره به حجم همکاري‌هاي اقتصادي ايران و ترکيه آمادگي کشورش را براي توسعه اين همکاري‌ها اعلام کرد.

وزير امور خارجه ترکيه با استقبال از سخنان دکتر روحاني در مراسم تحليف گفت: سخنراني‌هاي شما بويژه در مراسم تحليف بسيار جامع، روشن و راهگشا بود و ديگر اعضاي کشورهاي شرکت‌کننده اين ارزيابي را داشتند.

وي افزود: اين افتخار را دارم که امروز به عنوان اولين وزير خارجه که موفق شده است با شما ديدار کنم، خوشحالم و اين بيانگر روابط خيلي خوب دو کشور و توجه جنابعالي به اين روابط است.

وزير خارجه ترکيه به منظور شرکت در مراسم تحليف رييس‌جمهوري اسلامي ايران که عصر يکشنبه در مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، به ايران سفر کرده است.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.