سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

کربوهیدرات ها بهترین مواد غذایی در رمضان

بهترین مواد غذایی در ماه مبارک رمضان کربوهیدرات ها هستند.

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: افطار باید ساده همراه با شیر ولرم باشد و در وعده شام حتما از کربوهیدرات هایثی مانند نان یا برنج استفاده شود.

مکرمی افزود: توصیه می شود فاصله زمانی بین افطار تا شام رعایت شود و افطار سبک مصرف شود ومصرف افطار همراه با شام مفصل مشکل آفرین است.

به گفته کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران؛ بهترین کربوهیدرات هایی که می توان در وعده شام و سحر توصیه کرد ماکارونی است.

مکرمی با بیان اینکه به علت دیر هضم بودن نشاسته موجود در ماکارونی، این غذا روزه داران را زمان بیشتری سیر نگه می دارد، افزود: ماکارونی اگر همراه با سبزیجاتی مانند قارچ، فلفل دلمه ای، نخود فرنگی که آب مورد نیاز بدن و آنتی اکسیدان های بدن را می توانند تأمین کنند، استفاده شود.

وی یادآور شد: مصرف خرما هم برای روزه داران مفید است و به علت دارا بودن فیبر و خاصیت ملین بودن آن، سیستم گوارشی را که به دلیل روزه داری بی تحرک شده است را به تحریک وا می دارد.

وی تصریح کرد: مصرف خرما در کنار کربوهیدرات ها موجب می شود در طول روزه داری، کربوهیدرات به آرامی در بدن آزاد شده و انرژی لازم برای فعالیت روزانه بدن یکباره دچار افت قند نشود.

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در ماه مبارک رمضان، رژیم پر فیبر بسیار مناسب تر و سالم تر از رژیم غذایی کم فیبر است./س

برچسب ها: کربوهیدرات ، غذا ، رمضان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.