سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

بیش از 42 هزار آزمون روی نمونه‌های صادراتی و وارداتی انجام شد

42 هزار و 396 آزمون بر روی نمونه‌های صادراتی و وارداتی در خوزستان انجام شد.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران، و به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان، علی رکابی‌زاده اظهار کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری تعداد 5 هزار و 376 نمونه از کالاهای صادراتی و وارداتی، توسط کارشناسان این اداره کل و شرکت‌های بازرسی تائید صلاحیت شده اخذ شده است.

وی افزود: 42 هزار و 396 مورد آزمون توسط کارشناسان این اداره کل و آزمایشگاه‌های همکار مورد تائید صلاحیت قرار گرفته توسط این اداره کل، روی نمونه‌های فوق انجام شده که از نمونه‌های فوق تعداد 5 هزار و 331 نمونه با استانداردهای ملی مربوطه مطابقت داشته و 45 نمونه نیز مغایر با استاندارد ملی مربوطه شناخته شده‌اند.

کارشناس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل استاندارد خوزستان ادامه داد: نمونه‌های اخذ شده در زمینه‌های مختلف از جمله صنایع برق و الکترونیک، مکانیک و فلز شناسی، لوازم خانگی، صوتی و تصویری، صنایع غذایی و شیمیایی، مصالح ساختمانی و... است.

کارشناس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد خوزستان تصریح کرد: در آزمایشگاه‌های همکار مورد تائید صلاحیت این اداره کل و آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد خوزستان مورد آزمون قرار می‌گیرند.

رکابی‌زاده خاطرنشان ‌کرد: اداره‌ کل استاندارد خوزستان بر انطباق همه کالاهای صادراتی و وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری بـا استانداردهای مـلی مربوطه نظارت داشته و فقط در صورتی‌ که کالایی با استاندارد ملی مربوطه مطابقت داشته باشند مجوز صادرات و واردات برای آن‌ها صادر می‌کند./ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.