سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

در طول تاریخ هرجا به جوامع صدمه وارد شده از بی بصیرتی مردم بوده است

مسئول بخش تحقیقات و آموزش وزارت کشور بیان کرد: در طول تاریخ هر جا جامعه‌ای دچار صدمه شده از بی بصیرتی مردم به وجود آمده است و هرجا که رشدی به چشم آمده به سبب رشد بصیرت مردم جامعه بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، همزمان با سالروز شهادت مریم فرهانیان و بزرگداشت شهدای زن بسیج قم، همایش روز قشر بسیج زنان استان، با حضور مسئولان کشوری و استانی و جانشین فرماندهی سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم و دیگر رده‌های این نهاد، قبل از ظهر یکشنبه در سالن همایش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

در ابتدای این همایش مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه علی بن ابیطالب استان قم ضمن خیر مقدم و بزرگداشت سالروز شهدای شاخص زن بسیج کشور و 129 شهیده زن استان قم به ارائه سخنانی پیرامون نقش زنان در جامعه پرداخت.

در ادامه فرشته ساسانی، مسئول تحقیقات و پژوهش وزارت کشور با اشاره به نقش آفرینی زنان در جامعه عنوان کرد: با توجه به سخنان امام خمینی(ره) و تاکیدات رهبر معظم بر شاخصه های زن می توان نقش بصیرت را درراس محورهای بسیج زنان دانست.

وی افزود: درخصوص بصیرت باید به سه نکته توجه داشت که بصیر کیست؟ بصیرت چیست و آفات بصیرت کدام است؟ می توان این مباحث را از منظر نهج البلاغه و در بیانات امیرالمومنین بررسی کرد چرا که در عصر خود با بی بصیرتی مردم مواجه بود.

ساسانی با اشاره به جنگ جمل تصریح کرد: بی بصیرتی امری است که در زمان امیرالمومنین(ع) فراگیر بوده و جنگ جمل شاخص ترین نمونه این بی بصیرتی‌هاست که در یک سوی جبهه امیرالمومنین(ع) که وصی و جانشین پیامبر بوده و در سوی دیگر همسر و عموزادگان پیامبر قرار داشت و این آرایش نظامی موجب تردید و سرگردانی مردم شد تا جایی که حضرت خطاب به مرددان بیان کرد که شم سیاسی داشته باشید و نسب و نسبت های قوم و خویشی را نبینید و حق و باطل را از هم تشخیص دهید./س

برچسب ها: قم ، طول ، تاریخ ، جوامع ، صدمه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.