سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهمترین عناوین بین الملل

مهمترین عناوین روز گذشته به شرح زیر می باشد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران 
"تریتا پارسی" از بنیانگذاران اصلی گروه موسوم به "شورای ایرانی آمریکایی" (نایاک) در مقاله جدید خود اوباما را فاقد توان و کارآیی لازم به منظور مقابله با اقدامات خصمانه کنگره آمریکا علیه ایران می‌داند و عدم اقدام موثر وی در این باره انتقاد می‌کند.
روزنامه انگلیسی "گاردین" در سرمقاله اخیر خود با اشاره به مراسم تحلیف رییس جمهور منتخب کشورمان معتقد است که استقبال کاخ سفید از ریاست جمهوری وی نشان دهنده تمایل دولت اوباما به تعامل با ایران برخلاف نظر کنگره آمریکا می باشد.
روزنامه "ساندي تايمز" در گزارش افشاگرانه جديد خود از پيشنهاد مقامات مصري به "محمد مرسي" رييس جمهور مخلوع مصر براي آزادي مشروط وي خبر داده است.
"سرگئي لاوروف" وزير امور خارجه روسيه و "سرگئي شوئيگو" وزير دفاع آن کشور امروز مسکو را به مقصد رم براي ديدار با مقامات دولت ايتاليا ترک مي کنند.
وزير امور خارجه كويت از دعوت رسمي دكتر حسن روحاني رئيس جمهور ايران براي سفر به اين كشور خبر داد.
تلويزيون ان اچي کي ژاپن روز دوشنبه از سقوط يک فروند بالگرد آمريکايي در اوکيناوا واقع در جنوب اين کشور خبر داد.
خبرگزاري فرانسه در گزارشي از دمشق مهمترين اظهارات بشار اسد ، رئيس جمهور سوريه را از آغاز بحران اين کشور در اواسط مارس 2011 تاکنون اعلام کرد.
رئيس مجلس دوماي روسيه بر حمايت اين کشور از برنامه صلح آميز هسته اي ايران تاکيد کرد.
روزنامه لس آنجلس تايمز نوشت: حسن روحاني، رئيس جمهور جديد ايران روز يکشنبه با تاکيد بر اين که هيچ تهديدي ملت ايران را نمي ترساند، خواستار احترام جامعه جهاني به کشور شد.
شبکه تلويزيوني فرانس24 گزارش داد روحاني بدنبال گشايش فصلي جديد در روابط خارجي ايران است.
روزنامه صهیونیستی "معاریو" در گزارش روز گذشته خود افشا کرد که ارتش رژیم صهیونیستی درحال بررسی نقشه و طرحی نظامی است که آتش جنگ در منطقه و به ویژه با حزب الله را بر خواهد افروخت.
يك كارشناس سوداني دليل ممانعت مقامات عربستاني از عبور هواپيماي عمر البشير رئيس جمهور سودان از فضاي آسمان اين كشور را ب موضع خصمانه سعودي ها در قبال ايران مرتبط دانست.
به گفته دو تن از مقام‌های ارشد پاکستانی، پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر احتمال حمله به یک مقام عالی‌رتبه، وضعیت قرمز در اسلام‌آباد اعلام شده است.
نشریه "تلگراف" هندوستان در مقاله تازه ای به اعزام حامد انصاری معاون رییس جمهور هند برای شرکت در مراسم تحلیف رییس جمهور منتخب ایران پرداخته و با توجه به مواضع وی در مورد ایران، این اقدام را مثبت ارزیابی کرده است.
سازمان آرشیو و اسناد ملی آمریکا فاش کرد: انگلیس از طرح حمله اتمی آمریکا به هیروشیما حمایت کرده بود.
"زايبه لويتن هويزر" وزير دادسگتري آلمان در مصاحبه با نشريه آلماني "دي ولت" خواستار تحريم آن دسته از شرکتهاي آمريکايي از سوي آلمان شد که در همکاري با آژانس امنيت ملي آمريکا در مورد در اختيار قرار دادن و جمع آوري داده هاي مورد استفاده در جاسوسي بوده اند.
منابع خبری اعلام کردند "ویلیام برنز" با رئيس حزب آزادي وعدالت مصر ديدار خواهد کرد .
جنبش موسوم به «جنبش میلیونی عربستان»‌ نخستین زمانبندی آغاز تظاهرات و اعتراضات به خاندان آل سعود را که در آستانه موسم حج تمتع خواهد بود ،‌ اعلام کرد .
رژیم صهیونیستی همزمان با تلاشها برای ازسرگیری مذاکرات سازش، فعالیتهای شهرکسازی خود را تشدید کرده است .
برچسب ها: بین الملل ، عناوین ، خبر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.