سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آذربایجان غربی/

احتمال افزایش یارانه نان

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از احتمال افزایش یارانه نان در مقابل افزایش قیمت نان خبر داد.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با گمانه‌زنی‌ها در زمینه افزایش قیمت نان، اظهار داشت: با توجه به افزایش 80 درصدی نرخ خرید گندم نسبت به سال گذشته، احتمال افزایش قیمت نان در سال‌جاری پیش‌بینی می‌شود که البته دولت هم با برنامه‌ریزی‌های مناسب سعی در کاهش بار اقتصادی به مردم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه قیمت ابتدایی خرید گندم 720 تومان برای سال‌جاری تعیین شده بود، تصریح کرد: با وجود اینکه قیمت خرید گندم در سال گذشته 420 تا 450 تومان بود، با رایزنی‌های به عمل آمده، دولت نرخ نهایی خرید گندم برای سال‌جاری را با افزایش 80 تومانی، به 800 تومان رساند.

احمدی این اقدام دولت را در راستای حمایت از گندم‌کاران داخلی عنوان کرد و افزود: با این اقدام دولت خواست تا علاوه بر حمایت از کشاورزان داخلی و تولید ملی، از خروج ارز از کشور برای واردات گندم جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: به دنبال تجزیه و تحلیل‌های به عمل آمده در کمیسیون اقتصادی مجلس، وضعیت فعلی سیلوهای کشور در حالت نامساعدی قرار دارد که این امر ناشی از دوگانگی نرخ خرید گندم توسط دولت و در بازار آزاد است که این عامل سبب ایجاد بازار کاذب و سیاه در این زمینه شده است.

احمدی در ادامه سخنان خود، تغییر قیمت آرد و نان را خواسته قابل پیش‌بینی سیلوداران و ادارات غله در مقابل افزایش قیمت خرید گندم عنوان کرد و گفت: با توجه به اهمیت نان در سبد غذایی خانوارهای ایرانی و تأثیر افزایش قیمت آرد و نان در قیمت بسیاری از اقلام وابسته، تلاش می‌شود تا روند صعودی قیمت آرد و نان کلی و یکباره نبوده و به مردم نیز فشار مالی سنگینی وارد نشود.

وی در پاسخ به پرسشي مبنی بر تدبیر دولت برای گذر از بحران افزایش ناگهانی قیمت نان برای کاهش فشار بر خانواده‌ها، از افزایش احتمالی یارانه نان در صورت محسوس بودن افزایش قیمت نان خبر داد و افزود: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در کمیسیون اقتصادی، نرخ جدید نان لواش 250 تومان، نان سنگگ بین 800 تا 925 تومان، نان بربری 800 تومان و نان تافتون 475 تومان پیشنهاد شده که البته تاکنون مصوبه‌‌ای در مجلس در این رابطه صورت نگرفته است. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر عدم نگرانی مردم در این باره تأکید کرد و گفت: دولت با رویکرد حمایت از تولید ملی و جلوگیری از خروج ارز از داخل کشور، اقدام به افزایش نرخ خرید گندم کرده و بنابراین تدابیر لازم را برای عدم افزایش ناگهانی نرخ نان نیز در نظر می‌گیرد و مردم نباید دغدغه‌ای از بابت افزایش قیمت نان داشته باشند./ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.