سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/شهریور ماه امسال؛

جشنواره ملی پوستر رضوی در مشهد برگزار می شود

مدیر عامل موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی از برگزاری جشنواره ملی پوستر رضوی با موضوع امام رضا (ع) در 26 شهریور ماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، علی ثابت نیا گفت: فراخوان جشنواره پوستر رضوی به صورت غیرمكتوب در سطح ملی منتشر شده و در فضای مجازی از همه گرافیست های كشور برای شركت در آن دعوت به عمل آمده است.

وی بیان كرد: آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره پوستر رضوی 31 مرداد ماه و داوری آثار هفتم شهریور ماه امسال است.

ثابت نیا ادامه داد: به 9 نفر از مجموع افراد شركت ‌كننده در این جشنواره كه آثار آنان از سوی داوران به عنوان آثار برگزیده انتخاب شود، جوایز نفیسی اهدا و در بخش خارج از مسابقه نیز یك اثر از سوی داوران انتخاب می شود.

وی افزود: آثار برگزیده این جشنواره با تیراژ بسیار چاپ و در مناسبت های مختلف به زائران حضرت امام رضا (ع) اهدا خواهد شد.

وی با بیان اینكه برپایی نمایشگاه برای نمایش آثار، شاخصه اصلی جشنواره پوستر رضوی خواهد بود، افزود: آثار ارسال شده از سوی شركت‌ كنندگان پس از برگزاری مراسم پایانی آن در نگارخانه ‌های مشهد و همچنین در فضای حرم مطهر رضوی به نمایش گذاشته می شود.

مدیر عامل موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی اظهار داشت: این موسسه كه برگزاری دوسالانه های تذهیب و تصویرگری نیایش را در كارنامه خود دارد، از این پس جشنواره پوستر رضوی را نیز به صورت سالانه برگزار می كند.

ثابت نیا افزود: سالانه بیش از 500 طرح گرافیكی به مناسبت های مختلف در قالب بیلبوردها، پیكهای زائر، كتیبه‌ ها و پیام‌ های آسمانی با مضمون احادیث ائمه اطهار (ع)، شعارهای مذهبی و ملی، مناسبت‌ های تاریخی و ایام ویژه سال به سفارش این موسسه و گرافیست‌ ها تولید می شود.

وی اظهار کرد: این آثار پس از تایید كارشناسان در فضاهای مختلف حرم مطهر رضوی نصب می گردد تا زائران و مجاوران با حضور در حرم مطهر، از محتوای بصری - فرهنگی و معنوی این آثار بهره ‌مند شوند.

ثابت نیا ارائه خدمات هنری مورد نیاز فضاهای مختلف آستان قدس رضوی و حرم مطهر رضوی، طراحی و چاپ و نصب تولیدات گرافیكی و تبلیغاتی در حرم مطهر رضوی را از فعالیتهای اصلی موسسه آفرینش های هنری برشمرد./  ب

برچسب ها: جشنواره ، پوستر ، رضوی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.