سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسابقات جهانی شطرنج؛

درینی: به تنهایی در جیرفت تمرین می کنم

پوریا درینی استاد بزرگ شطرنج کشورمان به عنوان تنها نماینده ایران در مسابقات جهانی نروژ حاضر می شود.

پوریا درینی استاد بزرگ شطرنج کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته برای نخستین بار حضور در مسابقات جهانی شطرنج را در بخش تیمی در ترکیه تجربه کردم ولی امسال برای نخستین بار به تنهایی و در بخش انفرادی مسابقات جهانی شرکت می کنم.

وی تصریح کرد: سطح کیفی مسابقات جهانی شطرنج بسیار بالاست این پیکارها با حضور 128 شطرنج باز از سراسر جهان برگزار خواهد شد و به صورت حذفی دنبال می شود به طوری که دو بازی نخست به روش کلاسیک تکلیف 64 شطرنجباز صعود کننده به مرحله دوم این پیکارها روشن می شود در مرحله دوم هم شرکت کنندگان دو دورمسابقه داده و 32 نفر برتر به مرحله سوم راه می یابند.

استاد بزرگ شطرنج در ادامه گفت: طبق جدول اولیه که بر اساس درجه بین المللی بازیکنان تنظیم شده است،‌ من مکان 108 جدول رده بندی را به خود اختصاص داده ام با وجود آن که سطح کیفی مسابقات بسیار بالاست ولی نهایت تلاشم را برای صعود از مرحله اول بکار خواهم گرفت رسیدن به این هدف با توجه به حضور برترین های شطرنج جهان کار بسیار سختی است.

وی گفت: طبق قرعه کشی  انجام شده نخستین حریف من در مرحله اول مسابقات جام جهانی دیمیتری از کشور روسیه است شکست این حریف با توجه به آن که از نظر ریتنیگ در جدول اولیه مکان 24 جدول را به خود اختصاص داده است کار بسیار سختی است.

درینی در خصوص  وضعیت تمرینی خود برای حضور در این دوره از مسابقات جهانی شطرنج گفت: متاسفانه برای شرکت در این رویداد حساس و سنگین بدون مربی تمرین کردم فدراسیون هم شرایط جذب مربی را برای من نداشت و به تنهایی در جیرفت خود را برای رویارویی با ابر قدرت های جهان آماده کردم.

استاد بزرگ شطرنج کشورمان در ادامه اظهار داشت: مسابقات شطرنج داخل سالن کره جنوبی  آخرین رویدادی بود که به عنوان عضو تیم ملی در آن شرکت کردم، در بخش تیمی این پیکارها بنا به صلاحدید مربی در ارنج تیم قرار نگرفتیم اما در مسابقات کلاسیک که به طور انفرادی برگزار شد نمی دانم چرا عملکرد خوبی نداشتم و از هفت بازی انجام شده با چهار امتیاز مسابقات را به پایان رساندم.

درینی تصریح کرد: علت اصلی عدم حضور موفقم در مسابقات داخل سالن کره جنوبی این بود که من پیش از حضور در این رقابت ها درگیر امتحانات پایان ترم دانشگاهی خود بودم ولی در حال حاضر که تمریناتم را به طور مستمر دنبال کرده ام عملکرد بهتری دارم و از آمادگی بسیار خوبی برخوردارم./آق
برچسب ها: جیرفت ، شطرنج ، درینی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.