سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

احتمال افزایش خطر گرمازدگی در فصل تابستان با تغذیه مناسب کاهش می یابد

سرپرست مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نسبت به مصرف غذاهای گرم و پرادویه در فصل تابستان و احتمال افزایش خطر گرمازدگی هشدار داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد،غلامرضا اکباتان با اعلام این مطلب گفت:گرمازدگی یک فوریت پزشکی است و اگر علایمی نظیر سرگیجه،خستگی بیش از حد،آشفتگی، درد شدید عضلات،تب یا تهوع در شما بروز کرد به طور حتم به پزشک مراجعه کنید.

وی افزود:در فصل تابستان برای رفع عطش بهتر است به جای مصرف نوشابه، ساندیس و آبمیوه های کارخانه ای از شربت های طبیعی و خانگی با طبع سرد استفاده کنید و به این منظور شربت خاکشیر،آبلیمو،گلاب و یا عرق کاسنی بهترین نوشیدنی ها برای فصل تابستان به شمار می رود.

وی نسبت به مصرف مواد کارخانه ای نیز هشدار داد و تاکید کرد:از مصرف انواع سس،غذاهای فرآوری شده با ماندگاری بالا،غذاهای گرم نظیر خورش فسنجان و غذاهای دیر هضم مانند کله پاچه و حلیم در فصل گرما به شدت پرهیز کنید.

وی دم کرده عناب و زرشک را بهترین نوشیدنی در هوای گرم و برای پیشگیری از گرمازدگی معرفی کرد و اظهار داشت:در ماه های گرم سال بهتر است صبح ناشتا آب خنک میل کنید و وعده ناهار آب دوغ خیار،نان با کاهو و سکنجبین،نان و طالبی،خربزه و گرمک،آش دوغ،انار یا آش سماق مصرف کنید.

وی با بیان این که پیشگیری بهتر از درمان است خاطر نشان کرد:برای پیشگیری از گرمازدگی از مصرف غذاهای خشک و سرخ کردنی به شدت خودداری کرده و از ترکیب عرق کاسنی و شاتره به همراه یک قاشق مرباخوری اسفرزه شربت تهیه نمایید و روزانه میل کنید./ب

برچسب ها: افزایش ، خطر ، گرمازدگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.