سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اداره کل انتقال خون تهران:

با اهدای خون، کم‌خون نمی‌شوید

معاون اداره کل انتقال خون تهران گفت: بر خلاف تصور برخی از مردم که فكر می‌کنند با اهدای خون، ميزان خون بدنشان کاهش پیدا می‌کند، هر فرد می‌تواند در سال 3 بار خون اهدا کند.

دکتر مسلمی معاون اداره کل انتقال خون تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با شروع ماه مبارک رمضان سازمان انتقال خون تهران با کاهش 75 درصدی ذخایر خونی روبرو شد که ما با استفاده از ذخایر خونی قبل از ماه مبارک رمضان تا حدودی این کمبود را برطرف کردیم.

وی افزود: بسیاری از مردم تصور می‌کنند با اهدای خون دچار کم‌خونی می‌شوند در حالیکه هر فرد می‌تواند در سال 3 بار خون اهدا کند و خون از دست‌رفته بدن دو تا سه روز پس از اهدا باز می‌گردد.

مسلمی با بيان اینکه غربالگری فرآورده‌های خونی از جمله پلاسما و پلاکت محدود است، عنوان کرد: عمر نگهداری فرآورده‌ای چون پلاکت 3 روز است و این امر مستلزم این است که اهداکنندگان به صورت مکرر و تدریجی به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه کنند.

معاون اداره کل انتقال خون تهران در پايان گفت: تهران بیشترین تامین‌کننده خون مورد نیاز بیماران در كشور است و از طرفی هم بیشترین مصرف خون را به دلیل وجود بیمارستانها و مراکز درمانی دارد بنابراین نیاز به خون و فرآورده‌های خونی امری همیشگی است که با حضور داوطلبانه مردم شریف و ایثارگر کشور تامین می‌شود./ح

برچسب ها: اهداخون ، پلاکت ، پلاسما
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.