سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اينديپندنت: حضور نمايندگان خارجي در مراسم تحليف روحاني نشان از اعتبار بالاي ايران در ميان کشورهاي جهان دارد

روزنامه انگليسي "اينديپندنت" ضمن بازتاب مراسم تحليف "حسن روحاني" رييس جمهور منتخب جمهوري اسلامي ايران حضور نمايندگان خارجي در مراسم تحليف رياست جمهوري کشورمان را "چشمگير" و "بي سابقه" توصيف کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اينديپندنت، اين روزنامه انگليسي  در ادامه افزوده است "آيا براستي پيروزي "حسن روحاني" رييس جمهور منتخب ملت ايران در انتخابات رياست جمهوري اخير ايران مي تواند به بهبود روابط ايران و غرب بيانجامد؟"

اين روزنامه در ادامه سرمقاله خود مي افزايد "روحاني در سخنراني خود از لزوم رعايت مشي "معتدلانه" در عرصه سياسي گفت. وي همچنين خواستار لغو تحريم هاي ضد ايراني غرب شده عليه آن کشور شد.

وي در اين باره خاطر نشان ساخت که غربي ها بايستي با زبان "تکريم" و نه "تحريم" با ايران سخن بگيوند. اين سخن باعث تشويق نمايندگان و حضار شرکت کننده در مراسم شد. روحاني همچنين وعده داد در راستاي بهبود وضعيتي اقتصادي ايران و وضعيت معيشتي ملت ايران خواهد کوشيد. در واکنش به مراسم تحليف روحاني نيز کاخ سفيد اظهار داشت که از رياست جمهوري وي استقبال مي کند و مايل به تعامل با ايران به منظور رفع مناقشه بر سر برنامه هسته اي آن کشور است. "جي کارني" سخنگوي کاخ سفيد با اعلام موضع دولت آمريکا  در اين باره خواستار اقدام "فوري" براي تعامل با ايران بر سر برنامه هسته اي آن کشور شد." 

روزنامه انگليسي "اينديپندنت" در ادامه سرمقاله خود با اذعان به احترام کشورهاي جهان به کشورمان و حضور چشمگير نمايندگان کشورهاي خارجي در مراسم تحليف حسن روحاني رييس جمهور منتخب ايران مي افزايد "روحاني در اين مراسم به قرآن کريم و قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران سوگند ياد کرد که خدمتگزار نظام جمهوري اسلامي ايران و ملت ايران باشد. نمايندگاني از بيش از 50 کشور خارجي در مراسم تحليف وي شرکت کرده بودند. اين رويداد از زمان پيروزي انقلاب اسلامي ايران در سال 1979 تاکنون بي سابقه بوده است و نشان از اعتبار بالاي جمهوري اسلامي ايران و شان و احترام "حسن روحاني" رييس جمهور منتخب آن کشور نزد جهانيان دارد. روحاني وعده داده که روابط ايران با کشورهاي خارجي را بهبود خواهد بخشيد."

 
آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.