سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در آيين اختتاميه‌ بيست و يكمين نمايشگاه قرآن كريم؛

مطالبه رئيس نمايشگاه قرآن از دولت يازدهم

رييس نمايشگاه قرآن كريم گفت: مطالبه ما از دولت يازدهم ترويج و توسعه‌ي فرهنگ قرآني است.

به گزارش خبرنگار حوزه‌ي ادب باشگاه خبرنگاران حاضر در آيين اختتاميه بيست و يكمين نمايشگاه قرآن كريم كه شب گذشته با حضور "سيد محمد حسيني" وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، "حجت الاسلام و المسلمين حميد محمدي" معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و رئيس بيست و يكمين نمايشگاه قرآن، "لاله افتخاري" نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در مصلي تهران برگزار شد.

"سيد محمد حسيني" وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم اختتاميه بيست و يكمين نمايشگاه قرآن كريم به خواند ابياتي در خصوص قرآن كريم پرداخت و گفت: هنر برگزار‌كننده نمايشگاه اين بود كه توانستند بخشي از عظمت قرآن را به نمايشگاه گذارند.

وي ادامه داد: در مقايسه ميان قرآن و ديگر معجزات الهي بايد گفت كه معجزه قرآن زمانمند نيست چرا كه قرآن نامحدود است. كتاب‌هاي ديگر تحريف شدند اما قرآن معجزه‌اي تحريف نشده است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي عنوان كرد: تمام معجزات پيامبران مختص به زمان خود آنها بوده است و فقط روايت و داستاني از آنها سينه به سينه منتقل شده اما هر آنچه كه در قرآن بيان شده به طور كامل ناب و تحريف نشده است و درباره وقايع آن هيچ شك و ترديدي نيست.

در ادامه "حجت الاسلام و المسلمين حميد محمدي" رئيس بيست و يكمين نمايشگاه قرآن كريم معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در آيين اختتامه نمايشگاه قرآن كريم بيان كرد: اميدوارم خداوند قدم‌هايي كه در خصوص قرآن در اين نمايشگاه برداشته شده است را اجر نهد و توشه‌ي آخرت ما كند.

وي در ادامه تبريك ويژه‌اي به "حسن روحاني" رئيس‌جمهور كشور گفت و عنوان كرد: ايشان به دليل كثرت جلستاتشان نتوانستند در مراسم اختتاميه شركت كنند اما اميدواريم در كسوت جديد نهايت خدمتگزاري را داشته باشند.

"حجت الاسلام و المسلمين محمدي" تصريح كرد: قرآن، خود سندي بي‌بديع و بي‌نظير بوده، سندي كه چشمه‌ي جوشان است چرا كه قرآن پاسخگوي نياز آينده بشر است.

وي شعار نمايشگاه قرآن امسال را سبك زندگي خواند و گفت: سبك زندگي در قرآن به معناي حياط است و حياط در ادبيات قرآن يعني ورود در نور و ممات هم يعني غلتيدن در ظلمات، پس در يك كلام زندگي مؤمنانه يعني شيوه و سبك زندگي با قرآن كريم و اهل بيت(ع) است.

"حجت الاسلام و المسلمين محمدي" در خصوص هدف برگزاري نمايشگاه قرآن بيان كرد: هدف ما، قرآن باوري است و برگزاري نمايشگاه به عنوان مهمترين رخداد فرهنگي، قرآن است و ديگر نمايشگاه قرآن محل بر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.