سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

70 درصد داروهای خارجی، مشابه ایرانی با کیفیت دارند

داروی ایرانی به وفور در داروخانه ها يافت می شود اما بیمار احساس می کند نمونه های خارجی بهتر و با کیفیت تر هستند.

دکتر محمود رضا دری، عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران با بیان اینکه سیستم پزشکی در جامعه با تاکید بر تهیه نوع خارجی اقلام دارویی نوشته شده در نسخ بیمار دارد به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بیان داشت: طی سال هایی ارز و دلار زیاد داشتیم که با گران شدن قیمت نفت داروهای خارجی را به منظور ارتقاء کیفیت نوع داخلی وارد نمودیم و اگر به دوران جنگ تحمیلی و بازسازی باز گردیم میزان چالش ها و معضلات عرصه دارویی کشور به مراتب کمتر از امروز بود.

وی تصریح کرد: داروهای داخلی با کمیت و  کیفیت مورد نیاز تهیه و تولید کرده و به بیماری می رساندیم و نیاز دارویی را با استفاده از توان و امکانات داخلی تامین می نمودیم.

وی با بیان اینکه اضافه نمودن خدمات دارویی معضلات و چالش هایی را برای فعالان این عرصه ایجاد نموده اذعان داشت: عرضه داروی خارجی به بیماران این احساس را در آنها ایجاد نمود که نمونه های وارداتی بهتر و با کیفیت تر از نوع داخلی هستند و سر نسخه ها بیشتر بیماران را به سمت خرید داروهای خارجی سوق می دهند.

وی خاطرنشان ساخت: در بخش داروهای خارجی آنقدر کمبود داریم که از 100 داروخانه حتی یکی هم بیمار را به خرید داروی خارجی تشویق نمی کند./ح

برچسب ها: دارو ، ارز ، بیماران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.