سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نيروي بين المللي جهت کمک به تثبيت اوضاع در کنگو

نیروی بین المللی تثبیت اوضاع در جمهوری دموکراتیک کنگو که از طرف سازمان ملل متحد ماموریت پیدا کرده است با گروههای مسلح شورشی در این کشور مبارزه کند، گشتی زنی های خود را در اطراف شهر راهبردی گوما آغاز کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ شاهدان اعلام کردند گشتی های نیروی بین المللی تثبیت اوضاع در کنگو در حال حاضر فعالیت های خود را در یک منطقه امنیتی که از شهر گوما تا منطقه ساکه در بیست کیلومتری گوما امتداد یافته است، متمرکز کرده اند.

یکی از ساکنان شهر گوما گفت گشتی های نیروی بین المللی تثبیت اوضاع را دیده است که از شهر گوما به طرف منطقه ساکه در حرکت بودند . وی افزود یکی از گشتی های این نیروی بین المللی در شهر گوما از طرف گروهی از جوانان که به محدود بودن منطقه امنیتی در این ناحیه اعتراض داشتند، هدف حمله قرار گرفت اما نیروهای پلیس کنگو جوانان معترض را پراکنده کردند.

وی افزود جوانان معترض خواستار آن بودند که منطقه امنیتی گسترش یابد تا شمار بیشتری از مردم منطقه از امنیت برخوردار شوند.

افزایش فعالیت گروههای مسلح به ویژه شورشیان ام بیست و سه در شرق و شمال شرقی کنگو نگرانی مقامات محلی منطقه را تشدید کرده و آنها را وادار کرده است از دولت کنگو و جامعه جهانی درخواست کنند برای جلوگیری از وخامت اوضاع منطقه تدابیر موثری اتخاذ کنند.

ژنرال آلبرت دوس سانتوس کروز، فرمانده نیروی بین المللی تثبیت اوضاع در کنگو در مصاحبه با رادیو اوکاپی وابسته به همین نیرو، اعلام کرد نیروی بین المللی تثبت اوضاع در کنگو گشت زنی ها و فعالیت های امنیتی خود را با گردان مداخله سازمان ملل متحد که در منطقه ناامن کیووی شمالی در شرق کنگو مستقر شده است، هماهنگ می کند.

به گزارش  از کینشازا، نیروی بین المللی مستقر در کیووی شمالی به افراد مسلحی که عضو نیروهای امنیتی کنگو نیستند دو روز مهلت داده است، سلاحهای خود را زمین بگذارند و به روند خلع سلاح بپوندند.
برچسب ها: کنگو ، گوما ، شورشی ، بین الملل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.