سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روحانی در دیدار با رييس جمهور ترکمنستان:

تکمیل خطوط راه آهن در توسعه روابط اقتصادی ایران و ترکمنستان موثر خواهد بود

رئیس جمهور در دیدار همتای ترکمنستانی خود به سوابق خوب و موثر دو کشور همسایه اشاره و تاکید کرد: روابط دو جانبه در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در آینده توسعه بیشتری خواهد یافت.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني در ديدار قربانقلي بردي محمد اف، رييس جمهور ترکمنستان با وي به سوابق خوب و موثر دو کشور همسايه اشاره و تاکيد کرد: روابط دو جانبه در عرصه‌هاي اقتصادي، سياسي و فرهنگي در آينده توسعه بيشتري خواهد يافت.

دکتر روحاني با ابراز قدرداني از حضور رييس‌جمهوري ترکمنستان در مراسم تحليف، اين حضور را نشانه اراده قوي و خواست دولت و ملت ترکمنستان براي حفظ و توسعه بيش از پيش روابط دو کشور دانست.
 
رييس‌جمهوري اسلامي ايران ضمن تاکيد بر همکاري اقتصادي و تجاري دو کشور ايران و ترکمنستان، تکميل خطوط راه آهن ايران– ترکمنستان و قزاقستان را بر توسعه روابط دو جانبه تاثيرگذار و موثر خواند.
 
قربانقلي محمد اف، رييس جمهوري ترکمنستان نيز در اين ديدار با ابراز خرسندي و قدرداني از دکتر روحاني به خاطر مواضع خوب ايشان در خصوص تقويت روابط و همکاري‌هاي دو جانبه و چند جانبه منطقه‌اي با همسايگان تاکيد کرد: ترکمنستان همواره از مواضع جمهوري اسلامي ايران در عرصه‌هاي بين‌المللي حمايت خواهد کرد.
 
رييس جمهوري ترکمنستان در ادامه با اشاره به روابط خوب دو کشور خواستار توسعه هر چه بيشتر اين روابط در عرصه‌هاي اقتصادي، سياسي و فرهنگي به ويژه توسعه راه آهن و خطوط زميني ميان دو کشور شد.
 
بردي محمد اف رييس جمهوري ترکمنستان براي شرکت در مراسم تحليف دکتر حسن روحاني رييس جمهوري اسلامي ايران که عصر يکشنبه در مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، به ايران سفر کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روحانی ، دولت ، خطوط ، قطار ، توسعه ، روابط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.