سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عدم امیدواری اتحاديه عرب به نتيجه بخش بودن مذاکرات سازش

اتحادیه عرب به روند مذاکرات سازش میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی که با نظارت آمریکا در واشنگتن آغاز شده است خوش بین نیست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری رسمی عربستان؛" محمد صبیح" معاون دبیر کل اتحادیه عرب در امور فلسطین در این باره گفت:«اتحادیه عرب از نزدیک پیگیر اظهار نظر مقام های مختلف اسرائیلی در کابینه و کنست است. معتقدیم در هر دو جا تندروهایی هستند که اصلا در پی استقرار صلح نیستند».

وی در پاسخ به سئوالی درباره سخنان اخیر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که گفته است به اعضای کنگره اطلاع داد 80 درصد از شهرک های یهودی نشین در کرانه باختری رود اردن دست نخورده باقی می ماند، گفت:« در این زمینه هرگونه سخنی از هر مسئول و مقامی به ویژه از کسی که خود میانجی است مردود است».

" محمد صبیح" ادامه داد :« سخن گفتن درباره تبادل زمین در مذاکرات چیز تازه ای نیست. این مسئله از مصوبه های فلسطینیان در دوران نخست وزیری ایهود اولمرت است و طبق آن اراضی باید بر اساس قیمت و مساحت با هم مبادله شوند. در غیر این صورت باید این سئوال را مطرح کرد که چگونه اسرائیل از قدس و مکان هایی دیگر که خودشان این مکان ها را یهودا و سامره می خوانند عقب نشینی خواهدکرد».
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.