سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ديدار وزير دفاع مصر با هيئت هايي از جريانهاي اسلامي

عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر با تعدادی از شخصیتها و هیئتهایی از جریانهای اسلامی دیدار کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی القدس ، شیخ محمد حسان عضو انجمن شورای علما که از جمله دیدارکنندگان با السیسی بود تاکید کرد: السیسی متعهد شد از زور برای پایان دادن به بحران مصر و تجمع ها در میدان رابعه العدویه استفاده نکند.

از سوی دیگر خالد بن محمد العطیه وزیر امور خارجه قطر برای دیدار با مقامات مصری وارد قاهره شد. ویلیام برنز نیز سفر خود را به قاهره یک روز دیگر تمدید کرد تا با حازم الببلاوی نخست وزیر موقت دیدار کند.محمد زغموت خبرنگار این شبکه در گزارشی گفت: میدانهای مصر شاهد تحرکات جدیدی است به طوری که شخصیتها و علمای دینی با اعضای ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت دیدار کردند. در این دیدارها که 5 ساعت به طول انجامید جزئیات دیدارهای دیگری با رهبران کودتای نظامی و مقامات نظامی از جمله ژنرال عبدالفتاح السیسی نیز برنامه ریزی شد.

شیخ محمد حسان از اعضای هیئت جریانهای اسلامی در سخنانی در مسجد الحصری در شهر «شش اکتبر» بطور مفصل درباره دیدارهای خود با شورای نظامی و به ویژه السیسی توضیح داد. دیدار وی برای یافتن راه حل برای بحران مصر بوده است. وی با تاکید بر آزادی بازداشت شدگان و زندانی های سیاسی اظهار داشت: به ما وعده داده شد که از زور برای پایان دادن به اعتراضات استفاده نشود به آنها گفتم باید حتما این مسئله اعلام شود تا اطمینان پیدا کنیم که معترضان فرزندان ملت ما هستند به من گفتند فردا آن را در رسانه ها خواهید شنید و امروز وزارت کشور آن را اعلام کرد.

خبرنگار شبکه در ادامه گزارش خود اظهار داشت : اداره امور دولت از وظایف رئیس جمهور و نخست وزیر مصر است. السیسی به شخصیتهای اسلامی تعهد داد که از زور و خشونت برای پایان دادن به اعتراضات استفاده نکند و حتی وی قصد پایان دادن به اعتراضات را ندارد. وی از همه جریانهای سیاسی خواست از خشونت بپرهیزند و سازمانهای دولتی و تاسیسات زیربنایی تخریب نشود و منافع شهروندان تحت تاثیر قرار نگیرد.

از سوی دیگر خالد بن محمد العطیه وزیر خارجه قطر به قاهره سفر کرده است. این سفر با هدف دیدار با تعدادی از مسئولان مصری است تا موضع قطر را در زمینه بحران مصر به اطلاع آنها برساند.
ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت در بیانیه ای که بعد از دیدار با ویلیام برنز معاون وزیر خارجه آمریکا صادر کرد بر موضع کنونی در زمینه بازگشت محمد مرسی پافشاری کرد. این ائتلاف همچنین اجرای قانون اساسی که در حال حاضر به آن عمل نمی شود و راه اندازی مجلس شورا را خواستار شد.

این ائتلاف کاملا با اظهارات جان کری مخالفت کرد زیرا وی حمایت خود را از کودتای نظامی اعلام کرده بود تا بطور شفاف و آشکارا با قانونمداری در مصر مخالفت کرده باشد.برنز سفر خود را یک روز دیگر تمدید کرد تا با حازم الببیلاوی نخست وزیر مصر دیدار کند. وی با السیسی دیدار دیگری خواهد داشت تا درباره عادی سازی اوضاع مصر مذاکرات کنند.

برچسب ها: دیدار ، وزیر ، دفاع ، مصر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.