سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختلال خواب از مشکلات شایع بيماران بستری در بخش های مراقبت ويژه است

موسسات درماني مانند؛ بيمارستان ها معمولا برنامه مراقبتي خود را با چرخه خواب و بيداري بیماران تنظيم نمي کنند که این باعث قطع و اختلال خواب مددجويان در ساعات معمول در اثر مراقبت هاي متداول مي شود.

پويا فرخ نژاد افشار دکترای سالمند شناسی در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران افزود: اختلال خواب از مشکلات شایع بيماران بستری در بخش های مراقبت ويژه است و اقدامات پرستاری از جمله عوامل خارجی ایجاد آن است،موسسات درماني مانند بيمارستان ها معمولا برنامه مراقبتي خود را با چرخه خواب و بيداري بیماران تنظيم نمي کنند که این باعث قطع و اختلال خواب مددجويان در ساعات معمول در اثر مراقبت هاي متداول مي شود.

وی گفت: اختلال خواب در بيماران بدحال بصورت طول مدت ناکافي خواب يا مراحل ناکافي خواب تعريف مي شود که منجر به ناراحتي و مختل شدن کيفيت زندگي فرد مي گردد.

این دکترای سالمند شناسی تصریح کرد:کميت و کيفيت نامطلوب خواب بعنوان يک وضعيت استرس زا باعث ترشح اپي نفرين و نور اپي نفرين مي گردد که اين امر خود باعث افزايش ضربان قلب، تعداد تنفس، ميزان فشار خون و ميزان نياز ميوکارد به اکسيژن، کاهش خونرسانی کليوي مي شود که اين عوامل در نهايت موجب تشديد ايسکمي و انفارکتوس قلبی مي گردد./ع2
برچسب ها: خواب ، اختلال ، بیمار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۶ دی ۱۳۹۲
جالب بود