سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس انجمن پوست ایران :

دخالت افراد غیرمتخصص بزرگترین مشکل حوزه پوست

رئیس انجمن پوست ایران گفت: در حال حاضر دخالت افراد غیر متخصص و غیر علمی در حوزه پوست ، از بزرگترین مشکلات این عرصه است .

دکتر یحیی دولتی رئیس مرکز تحقیقات بیماریهای پوست و جذام در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در زمینه دانش حوزه پوست نسبت به بسیاری از کشورها جلوتر هستیم ادامه داد : در حال حاضر برخی از داروهای حوزه پوست در داخل کشور تولید می شوند که برای مقابله با داروهای خارجی باید کیفیت داروهای تولید داخل را افزایش دهیم .
 
وی یادآور شد : واحد "درمالب "با هدف بررسی و افزایش کیفیت داروهای تولید داخل ساخته شده و در حال حاضر تنها لابراتواری است که در کشور از طریق سازمان غذا و دارو به عنوان همکار انتخاب شده که می تواند تمام داروهای پوستی و آرایشی بهداشتی را از نظر عارضه و اثر تست نماید .
 
رئیس انجمن پوست ایران با بیان اینکه در حال حاضر تعداد متخصصین پوست در کشور قابل قبول هستند گفت : هم اکنون بزرگترین مشکل حوزه پوست در کشور ، دخالت افراد غیرمتخصص و غیر علمی در حوزه پوست است که در مواردی مشاهده می شود که در سالن های آرایش نیز به طبابت پرداخته می شود .
 
دکتر دولتی در پایان با بیان اینکه قوانین مربوط به طبابت در کشور به خوبی اجرا نمی شود خاطرنشان کرد : دخالت در امور پزشکی جرم است ولی در حوزه نظارت و کنترل مشکل داریم که برای بهبود وضعیت کنونی باید نظارت ها را افزایش دهیم /ع2

برچسب ها: پوست ، علمی ، دارو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.