سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس،

بیمارستان‌های دولتی با کمبود اعتبار مواجه اند /خدمات دهی در بیمارستان های دولتی پایین است

کاهش نقدینگی بسیاری از بیمارستان‌های دولتی را دچار مشکل کرده به گونه ای که تنها قادر هستند حقوق و دستمزد کارکنان خود را پرداخت کنند.

محمدحسین قربانی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در گفت وگو با  خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: امروزه بیمارستان‌ها به دلیل کمبود نقدینگی از ارایه خدمات باکیفیت به بیماران غافل شده‌اند، زیرا دولت مطالبات بیمارستان‌ها را پرداخت نکرد، بنابراین این مراکز درمانی با مشکلات زیادی همراه هستند.

وی افزود: به طور حتم کمبود درآمد اختصاصی بیمارستان‌های دولتی باعث مختل شدن ادامه حیات این مراکز درمانی می‌شود



 وی با بیان اینکه بیمارستان‌های دولتی به دلیل کمبود بودجه در سرویس‌دهی به بیماران نیز با مشکل مواجه هستند، تصریح کرد: این خدمات شامل غذا، دارو، سرم  است که مشکلاتی را در بیمارستان‌ها به وجود آورده که بدون‌شک دلیل اصلی آن بی‌تعهدی دولت نسبت به پرداخت مطالبات این مراکز درمانی است.

وی یادآور شد: زمانی که بیمارستان‌ها نتوانند درآمد اختصاصی خود را برای تامین نیاز بیمارستان هزینه کند ناچار می‌شوند این درآمد را صرف هزینه حقوق پرسنل خود کند در حالی که این دستمزد باید از سوی دولت پرداخت شود

 وی با بیان اینکه کمبود بودجه دلیل بر ناتوانی بیمارستان‌های دولتی نسبت به  تهیه دارو نیست افزود: چراکه در حال حاضر درآمد اختصاصی بیمارستان‌های دولتی به گونه‌ای نیست که این مراکز بیماران یا همراهان بیمار را برای تهیه دارو به خارج از بیمارستان‌ها ارجاع دهند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.