سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاثير لابي رژيم صهيونيستي (آيپك) بر تصويب لايحه ضد ايراني در كنگره آمريكا

"آلكس كين" به تاثيرگذاري لابي آيپك بر دولت اوباما و سياستگذاري آمريكايي ها در مورد ايران و مصر اشاره كرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از موندوويس ; نويسنده مقاله با اشاره به تلاش لابي رژيم صهيونيستي (آيپك) براي اعمال فشار بر دولت آمريكا به منظور پيشبرد خواسته هاي آن رژيم در مورد خاورميانه مي افزايد "لابي رژيم صهيونيستي (آيپك) در تلاش هاي جديد خود به دولت "باراك اوباما" رييس جمهور آمريكا فشار آورده است تا آمريكايي ها به ارايه كمك هاي نظامي خود به دولت مصر ادامه دهند و همچنين در مورد ايران نيز تحريم ها عليه آن كشور را تشديد نمايد. همزمان با آمادگي  ايران براي برگزاري مراسم تحليف رييس جمهور منتخب ان كشور غربي ها در راستاي پروژه اي كه لابي آيپك مي خواهد گام بر مي دارند و در صدد ايجاد مانع بر سر راه ديپلماسي با جمهوري اسلامي ايران هستند. كنگره آمريكا در اقدام خصمانه اخير خود لايحه اي را براي تشديد تحريم عليه جمهوري اسلامي ايران تصويب كرد.

آمريكا همراستا با "بنيامين نتانياهو" نخست وزير رژيم صهيونيستي اين لايحه را تصويب كرد. وي در مصاحبه اخير خود با يكي از شبكه هاي تلويزيوني آمريكايي از دولت آمريكا و كشورهاي غربي خواست تا در صورت عدم جواب دادن تحريم ها بايستي گزينه نظامي عليه ايران را مدنظر قرار داد." 

نويسنده در ادامه با اشاره به اقدامات خصمانه پيشين لابي آيپك عليه كشورمان مي افزايد "لابي آيژك در گذشته نيز همواره مشوق كنگره آمريكا براي تشديد تحريم ها عليه ملت ايران بوده است."

تحليلگر اين مقاله در ادامه با اشاره به موضع لابي آيپك در مورد مصر مي افزايد "لابي آيپك در مورد مصر نيز موضعي مشابه اتخاذ كرده است. پس از وقوع كودتاي نظاميان در مصر و بركناري "محمد مرسي" رييس جمهور مخلوع آن كشور از قدرت بحث هايي در مورد قطع كمك نظامي سالانه 1.3 ميليون دلاري آمريكا به مصر مطرح شد. با اين حال دولت اوباما نتوانست اين برنامه را اجر كند چرا كه رژيم صهيونيستي و لابي آن رژيم مانع از اين كار شد. لابي آيپك با ارسال نامه اي براي سناتورهاي آمريكايي مخالفت خود با قطع كمك هاي دفاعي و نظامي آمريكا به مصر را اعلام كرد و اظهار داشت كه اجراي چنين طرحي تاثيري منفي بر رژيم صهيونيستي و منافع آن رژيم خواهد گذاشت. علاوه بر آن دولت آمريكا مي دانست كه در صورت قطع كمك هاي نظامي آمريكا به مصر شركت هاي تسليحاتي آمريكايي با بحراني جدي مواجه خواهند شد. همچنين رژيم صهيونيستي نيز بدليل قرادادهاي تسليحاتي به عبور و مرور تسليحات از كانال سوئز نيازمند است."

نويسنده لابي آيپك و رژيم صهيونيستي را مستقيما دخيل در خشونت هاي اعمال شده از سوي پليس و مقامات امنيتي مصري عليه معترضين آن كشور مي داند "نيروهاي امنيتي و نظاميان مصري با وجود پيام مثبت آمريكايي ها به ارسال تسليحات براي دولت مصر به اعمال خشونت عليه اعضاي جمعيت "اخوان المسلمين" ادامه دادند. بايستي دانست كه نظاميان مصري با توسل به كمكهاي آمريكا و لابي آيپك به خشونت ها عليه معترضين ادامه مي دهند." 
برچسب ها: آمریکا ، لابی ، رژیم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.