سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دکتر روحاني در ديدار رئيس مجلس الجزاير تاکيد کرد؛

آمادگي کامل ايران براي گسترش و تعميق روابط دوجانبه با الجزاير

رئيس‌جمهور گفت: جمهوري اسلامي ايران آمادگي کامل براي گسترش و تعميق روابط دوجانبه با الجزاير را در عرصه‌هاي اقتصادي، فرهنگي وسياسي دارد و معتقد است حل و فصل مسايل منطقه‌اي نياز به مشارکت کشورهاي منطقه دارد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام و المسلمين دكتر حسن روحاني پيش از ظهر امروز (يکشنبه) در ديدار رئيس‌ مجلس الجزاير با ابراز خرسندي از سلامتي عبدالعزيز بوتفليقه رئيس‌جمهور اين کشور گفت: 8 سال پيش که در سفر به کشور شما با آقاي بوتفليقه گفت‌وگو کردم، ايشان را برخوردار از نظرات روشن در مسايل دو جانبه‌اي و منطقه‌اي ديدم و معتقدم تهران و الجزيره بر اين مبنا مي‌توانند همکاري‌هاي دوجانبه و منطقه‌اي بسيار خوبي داشته باشند.
 
رئيس‌جمهور افزود: جمهوري اسلامي ايران آمادگي کامل براي گسترش و تعميق روابط دوجانبه با الجزاير را در عرصه‌هاي اقتصادي، فرهنگي وسياسي دارد و معتقد است حل و فصل مسايل منطقه‌اي نياز به مشارکت کشورهاي منطقه دارد.
 
دکتر روحاني با بيان اينکه امروز منطقه ما و منطقه شما درگير مشکلاتي است، اظهار داشت: در همه مناطقي که مسلمانان با مشکلاتي مواجه هستند، يک عامل اصلي آن دخالت قدرت‌هاي خارجي است و عامل ديگر اين است که کشورهاي اسلامي همه توان خود را براي رفع اين مشکلات و رسيدن به وحدت، همفکري و همكاري بکار نمي‌گيرند.
 
رئيس جمهور خاطر نشان کرد: الجزاير که براي استقلال و آزادي خود مبارزه کرده و فردي مثل آقاي بوتفليقه آن را رهبري مي‌کند، کشوري مناسب براي همکاري و تلاش در راستاي رفع مشکلات منطقه‌اي بوده و جمهوري اسلامي ايران با نگاهي مثبت به الجزاير و شخص آقاي بوتفليقه آماده گسترش همکاري‌هاي دوجانبه و منطقه‌اي خود با اين کشور است.
 
"عبدالقادر‌ بن صالح" رئيس‌ مجلس الجزاير نيز در اين ديدار ضمن ابلاغ سلام و پيام تبريک رئيس‌جمهور اين کشور به مناسبت پيروزي در انتخابات رياست جمهوري و آغاز بکار دکتر روحاني به عنوان رئيس جمهور اسلامي ايران گفت: پيروزي در انتخابات رياست جمهوري نشانگر پيروزي دموکراسي، آرمان‌هاي والاي انقلاب و ملت ايران و حرکتي در راستاي تحقق خواسته‌هاي آنان است.
 
وي روابط دو کشور را در عرصه‌هاي اقتصادي، فرهنگي و سياسي ديرينه توصيف و تمايل کشورش براي گسترش همکاري‌هاي في‌مابين و مقابله مشترک با چالش‌هاي موجود در منطقه و جهان تاكيد كرد.
 
عبدالقادر بن صالح اظهار داشت: بوتفليقه بر ارتقاء سطح مناسبات ايران و الجزاير تأکيد دارد و خواستار گسترش روابط دو کشور به عرصه‌هايي است که تا به حال به آنها پرداخته نشده است.
 
رئيس‌ مجلس الجزاير با تأکيد بر لزوم همکاري کشورهاي منطقه براي رسيدگي و رفع چالش‌هاي منطقه‌اي گفت: الجزاير از جمهوري اسلامي ايران و حق آن در برخورداري و استفاده صلح آميز از فعاليت‌هاي هسته‌اي حمايت کرده و براي دفاع از امت اسلامي در کنار ايران حضور دارد.
 
وي تصريح كرد: زمينه‌ مناسب و چارچوب سازمان‌يافته‌اي براي گسترش روابط اقتصادي ايران و الجزاير وجود دارد و اميدواريم اين عرصه از مناسبات دو کشور نيز هر چه سريع‌تر تقويت شده و به سطح مطلوب و مورد نظر طرفين ارتقاء يابد.
 
رئيس مجلس الجزاير براي شرکت در مراسم تحليف دکتر روحاني که عصر امروز (يکشنبه) در مجلس شوراي اسلامي برگزار مي شود، به ايران سفر کرده است.
انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.