سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عینک جدید مايکروسافت، انقلابی در صنعت بازی های رایانه ای

شرکت های بزرگ فعال در زمینه تکنولوژی همه روزه در حال ثبت پتنت ها و یا همان حق مالکیت معنوی برای طرح ها و ایده های خود می باشند و ثبت این پتنت ها تبدیل به دغدغه ای برای کمپانی ها ی بزرگ شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شرکت مايکروسافت، غول نرم افزاری دنیا در سال 2012 پتنت مربوط به یک عینک هوشمند را ثبت کرد، که انقلابی در بازی های چند نفره به شمار می آید. این حق مالکیت معنوی موجب اسان شدن ارتباط میان کاربران بازی های چند نفره در اشتراک گذاری تصویر به کار برده می شود.


هم اکنون با انتشار پتنت عینک هوشمند، ظاهرا مايکروسافت قصد دارد، تا تحولی اساسی در صنعت بازی های رایانه ای به وجود آورد، طرح مذکور علاوه بر اشتراک تصاویر قابلیت دریافت صدا و آنالیز آن را نیز دارد که این امر موجب تشخیص بهتر اهداف کاربران در بازی های گروهی می شود. همچنین علاوه بر این ویژگی، رهگیری  جهت مردمک چشم، تشخیص حرکت سر و شناسایی صدای وی از دیگر امکانات این عینک هوشمند به حساب می آید که موجب هر چه طبیعی تر شدن محیط بازی می شود.


یکی دیگر از ویژگی های این سیستم ، سرعت بالای آن در آغاز بازی های چند نفره می باشد، که نیاز به مراجعه به منوی های وقت گیر بازی ها را از بین می برد. در نهایت تا به واقعیت رسیدن این پتنت از سوی مايکروسافت باید صبور باشیم و بیبینیم تا چه حد و اندازه ای می توان به واقعیت در این تجارت پرسود نزدیک شد. 


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.