سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گشت و گذار در توکیو با عکس 360 درجه ۱۵۰گیگاپیکسلی

بازدید از توکیو به عنوان یکی از صنعتی ترین شهرهای جهان، یکی از آرزوهای بسیاری از مردم جهان بوده است، اما با توجه به اینکه این شهر یکی از گران ترین شهرهای جهان نیز محسوب می شود، سفر به آن برای بسیاری از مردم امکان پذیر نخواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، اما حالا با توجه به یک عکس فوق العاده بزرگ 150 گیگاپیکسلی که به صورت پانوراما و 360 درجه توسط جفری مارتین یکی از عکاسان cities.net از روی برج توکیو گرفته شده است، این امکان به وجود آمده دید بسیار خوبی نسبت به این شهر داشته باشید و بتوانید برروی هر نقطه ای از شهر که دوست دارید به راحتی زوم کنید.


این عکس که برای عکاسی آن در حدود 6 ساعت زمان صرف شده است، عرضی معادل 600 هزار پیکسل دارد و نکته جالب برای تهیه آن استفاده از یک کامپیوتر فوجیتسو با 192 گیگابایت رم، 4 پردازنده ی زنون اینتل و یک کارت گرافیکی 4 گیگابایتی می باشد، این کامپیوتر که به مدت 3 ماه مشغول پردازش 10هزار قطعه عکس کوچک تر بوده، توانسته پس از این مدت به نحوی عالی این تصاویر را بایکدیگر ترکیب و مونتاژ کند و در نهایت عکس اصلی 150 گیگاپیکسلی را به وجود آورد.


جفری مارتین برای تهیه ی این تعداد عکس از یک دوربین کانن 7D از نوع DSLR با لنز 400 میلی متر استفاده کرده که به لطف ارتفاع 328 فوتی محل عکس برداری از سطح زمین، نمایی عالی از توکیو در این تصاویر ثبت شده است. برای مشاهده تصویر می توانید از لینک زیر استفاده کنید.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.