سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

پمپ هاي آب پارك سرچشمه خوانسار پس از ۳۵ سال خاموش مي شود

فرماندار خوانسار گفت: پمپ هاي آب پارك سرچشمه كه از ۳۵ سال پيش تاكنون مورد استفاده براي آب شرب اين شهرستان قرار مي گرفت، خاموش مي شود.

«سيد مجيد پوراحمدي»در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،اظهاركرد: در سال ۵۷ و در پي بروز مشكل كمبود آب شرب، قراردادي ميان شركت آب و فاضلاب خوانسار با كشاورزان اين شهرستان منعقد شد كه به مدت شش ماه از آب چشمه هاي پارك سرچشمه خوانسار براي آب شرب استفاده شود ولي به دليل تداوم مشكل كمبود آب، برداشت آن به مدت ۳۵ ادامه يافت كه با اعتراض كشاورزان و علماي اين شهر همراه بود.

وي افزود: اكنون با در نظر گرفتن منابع آب شرب مطمئن براي اين شهرستان، آب سرچشمه در انهار ۱۱ گانه اين شهر بزودي جاري خواهد شد.
فرماندار خوانسار با اشاره به اينكه از شش ماه گذشته تا كنون پيگيري هاي فشرده اي براي به نتيجه رسيدن اين طرح انجام شده است، گفت: به دليل پيچيده بودن اين طرح و مشكلات پيرامون آن تاكنون هيچ فردي حاضر به اصلاح اين وضعيت نشده بود كه با عنايت خداوند و تلاش هاي مجموعه مديريت آب و فاضلاب اين شهرستان و استان و برنامه ريزي دقيق موفق به اجراي آن شديم.
وي با بيان اينكه در ۱۰ روز گذشته چندين بار اين طرح آزمايش و نواقص آن برطرف شد، تصريح كرد: بزودي در مراسمي پمپ هاي آب پارك سرچشمه خاموش می شود و آب آن در اختيار كشاورزان اين شهرستان قرار مي گيرد.
پوراحمدي تاكيد كرد: اين آب از ۱۵ خرداد تا ۱۵ مهر هرسال به كشاورزان واگذار مي شود و در ايامي كه به آن نياز ندارند براي آب شرب استفاده خواهد شد.
وي اظهاراميدواري كرد: با افزايش چشمگير آبهاي انهار ۱۱گانه خوانسار شاهد رونق اقتصادي و كشاورزي و توسعه اين شهرستان در زمينه هاي مختلف از جمله اشتغال و جلوگيري از مهاجرت باشيم.
وي افزود: چند برنامه همزمان با اين طرح در اولويت كاري قرار گرفت كه از جمله آنها لايروبي رودخانه اصلي اين شهر به همت شهرداري خوانسار بود.
فرماندار خوانسار گفت: به دليل رويش گياهان بسيار در سطح رودخانه اصلي، قسمت عمده اي از آب هدر مي رفت و همچنين از جريان درست آب جلوگيري مي شد كه با لايروبي اين رودخانه، آب با سرعت بيشتر به مناطق پائين دست مي رسد.
وي اظهاركرد: اين موضوع باعث رضايتمندي كشاورزان خوانسار شد و انگيزه آنان براي كشت و كار و به كارگيري زمين هاي رها شده را چندين برابر كرد.
پوراحمدي يادآورشد: با مديريت بهره برداري سد باغكل خوانسار هم هماهنگي هايي براي تامين آب مورد نياز كشاروزان اين شهرستان در شرايط بحراني به عمل آمده است/س.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.