سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"جابر الصباح" بار ديگر مامور تشکيل کابينه کویت شد/ انتصاب وزیر دفاع جدید

امیر کویت بار دیگر جابر الصباح را مامور تشکیل کابینه این کشور کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، امیر کویت با صدور فرمانی جابر الصباح را مامور تشکیل کابینه جدید این کشور کرد. در کابینه جدید، صباح الخالد وزارت خارجه را بر عهده گرفته است در حالی که محمد الخالد به سمت وزیر کشور منصوب شده است. اما وزارت نفت بار دیگر به مصطفی جاسم الشمالی سپرده شده است. 

این انتصابات پس از آن صورت گرفته است که جابر الصباح یک بار دیگر مامور تشکیل کابینه کویت شد. 

دولت کویت پس از انتخابات اخیر مجلس این کشور استفاء کرده بود. در این انتخابات، با توجه به آن که مخالفان آن را تحریم کرده بودند، لیبرال ها و قبایل طرفدار حکومت کویت به پیروزی رسیدند.

گفتنی است امیر کویت امروز طی حکمی اعضای دولت جدید کویت را معرفی کرد . دولت جدید در پی انتخابات پارلمانی 27 ژوئیه و استعفای دولت پیشین این کشور در هفته گذشته ، تشکیل می‌‌شود. 

بر همین اساس شیخ سالم عبدالعزیز الصباح که سال پیش در اعتراض به افزایش شدید هزینه‌های دولتی از سمت خود استعفا کرده بود، به عنوان وزیر دارایی کویت منصوب شد. مصطفی الشمالی وزیر دارایی هم که پس از استفعای هانی حسین ،وزیر نفت سابق، ماهها سرپرستی وزارت نفت را هم برعهده داشت،به عنوان وزیر نفت جدید منصوب شد.افزون بر سمت نخست وزیری کویت که در دست شیخ جابر مبارک الصباح است، شش تن دیگر از خاندان الصباح در ترکیب کابینه کویت حضور دارند که یک مورد بیشتر از دولت پیش است.

در کابینه جدید ،اعضای خاندان الصباح کنترل وزارتخانه‌های کلیدی دفاع، کشور، امور خارجه و همچنین وزارتخانه‌های دارایی ، اطلاع رسانی و بهداشت را در اختیار دارند.در این کابینه شیخ محمد خالد الصباح جانشین شیخ احمد حمود الصباح در وزارت کشور و شیخ خالد الجراح الصباح ، رئیس ستاد مشترک ارتش، جانشین شیخ احمد خالد الصباح در وزارت دفاع شده است.

اما وزیران بازرگانی ، توسعه، امور اجتماعی و کار، آموزش و امور اسلامی در سمت خود ابقا شده‌اند. عیسی الکندری که به تازگی به نمایندگی پارلمان انتخاب شده بود هم به عنوان وزیر ارتباطات منصوب شده است.دولت قبلی کویت که ریاست آن را شیخ جابر برعهده داشت هفته پیش پس از انتخابات 27 ژوئیه استفعا کرد. مخالفان کویت در اعتراض به اصلاح قانون انتخابات این انتخابات را تحریم کردند.

کابینه جدید کویت ، دوازدهمین کابینه این کشور از سال 2006 تاکنون است و پیش از آغاز به کار پارلمان جدید در ششم اوت ، تشکیل شده است.این کشور از سال 2006دستخوش بحرانهای سیاسی متعددی شده که منجر به استفعای 11 دولت و انحلال شش مجلس شده است.
برچسب ها: کویت ، فرمان ، امیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.