سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

توليد انيميشن «شكارچی شير» با محوریت زندگي حضرت حمزه(ع)

موسسه «راه‌حق» در حال توليد انيميشنی با محوريت شخصيت و زندگی حضرت حمزه سيدالشهدا(ع)،‌ عموي پيامبر اكرم(ص) است تا بتواند از شخصيت‌های ارزشی برای كودكان و نوجوانان الگوسازي كند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، مسئول پژوهش موسسه «راه‌حق» با بيان اينكه موسسه راه‌حق در حال توليد انيميشنی با عنوان «شكارچی شير» براي معرفی حضرت حمزه(ع) است، عنوان كرد: مؤسسه «راه‌حق» با هدف معرفی شخصيت‌های ارزشی و الگوسازی آنها برای كودكان و نوجوانان توليد انيميشن «شكارچی شير» را در دستور كار خود قرار داده است.

حجت‌‌الاسلام روح‌الله رضايی افزود: با توجه به اينكه فرهنگ غرب چندين سال است با درك بالای نفوذپذيری و استفاده از الگوها و شخصيت‌های گوناگون، مفاهيم ضدارزشی خود را به كشورهای مختلف از جمله كشور ما صادر می‌كند، بر آن شديم تا انيميشنی درباره ياران پيامبر(ص) توليد كنيم.

وی عنوان كرد: ما به دنبال آن هستيم تا مخاطبان اين طرح كه كودكان، نوجوان و جوانان هستند، با شخصيت‌های اسلامی احساس هم‌ذات پنداری كرده و آنها را سرمشق و الگوی زندگی خود قرار دهند.

وي با بيان اينكه تاكنون 60 درصد اين انيميشن توليد شده و به زودی برای پخش آماده می‌شود، خاطر نشان كرد: اين انيميشن به صورت 3D در ده دقيقه در حال توليد است كه تاكنون 24 ميليون تومان هزينه صرف توليد آن شده است.

مسئول پژوهش موسسه «راه‌حق» با اشاره به اينكه شروع به كار اين انيميشن از شهريورماه سال گذشته بوده است، اضافه كرد: برای توليد اين انيميشن حدود چهار ماه تحقيق انجام شده تا شخصيت‌ها و فضای آن دوران واقعی‌تر ترسيم شود.

وی خاطر نشان كرد: نزديك شدن داستان و شخصيت‌هاي اين انيميشن به واقعيت‌ها آنچنان كه موجود بودند، براي ما از اهميت بسياري برخوردار بود به همين دليل مطالعات وسيعی درباره ياران پيامبر(ص) انجام شد و تمام طراحی بر اساس واقعيت‌های جمع‌آوری شده صورت گرفت.

رضايی عنوان كرد: شخصيت‌هاي اين كار توسط يك گروه كارشناسی سه نفره متشكل از كارشناس مذهبی، هنری و جامعه‌شناس طراحی شد، حتی سعی شده فضا از لحاظ جغرافيایي نيز مشابه آن دوران درآيد.

مسئول پژوهش مؤسسه «راه‌حق» با بيان اينكه فيلمنامه اين انيميشن توسط مصطفی عسگری، نوشته شده است، تصريح كرد: نوشتن فيلمنامه اين كار بسيار مشكل بود، زيرا گروه به هيچ وجه نمی‌خواست تخيلی وارد فيلمنامه شود، در عين حالی كه فيلمنامه نويس جذابيت‌های يك انيميشن را نيز بايد در نظر می‌گرفت/س 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.