سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شروط سیسی براي حل مسالمت آميز اختلافات در مصر / واشنگتن فشارها علیه اخوان المسلمین مصر را تشدید کند

سخنگوي نيروهاي مسلح مصر از شش شرط عبدالفتاح سيسي وزير دفاع اين کشور براي حل مسالمت آميز اختلافات در مصر خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري محيط ،سرهنگ احمد محمد علي در فيس بوک نوشت: عبدالفتاح سيسي با تعدادي از نمايندگان جريان هاي اسلامي ديدار کرد و در اين ديدار از شرايط خود براي حل مسالمت آميز اختلافات در داخل کشور سخن گفت.
سيسي در اين ديدار گفت: فرصت براي حل مسالمت آميز بحران وجود دارد اما در اين زمينه بايد به برخي از شرايط توجه شود.
  وزير دفاع در برشمردن اين شرايط گفت: تعهد همه طرف ها به کنار نهادن خشونت، ادامه کار موسسات دولتي، پرهيز از خرابکاري در موسسات عمومي، پرهيز از رفتاري که مي تواند بر روند  زندگي مردم تاثير داشته باشد، پرهيز از بازگشت به گذشته و پايبندي به نقشه راه آينده کشور که در انقلاب سي ام ژوئن به تصويب مردم رسيده است شش شرطي که بايد به آن ها توجه شود.
در همین حال عبد الفتاح السيسي شنبه شب در ديدار با ويليام برنز معاون وزير امور خارجه  آمريکا  گفت : ما از واشنگتن مي خواهيم فشارها عليه اخوان المسليمن در مصر را تشديد کند.
برنز در آخرين روز ديدارش از مصر ديروز با  السيسي و حازم الببلاوي نخست وزير دولت موقت مصر ديدار کرد .
السيسي در پايان اين ديدار تصريح کرد دولت آمريکا بايد با مداخله و اعمال فشار بر گروه اخوان المسلمين  براي پايان دادن به بحران فعلي اين کشور تلاش کند .
السيسي گفت فعلا تمايلي براي نامزد شدن در انتخابات رياست جمهوري آينده ندارد ، ولي در عين حال احتمال شرکت در انتخابات را به طور کامل منتفي ندانست .وزير دفاع مصر همچنين دولت آمريکا را متهم کرد آن طور که بايد از اراده مردم مصر قدرداني نکرده است .
 السيسي افزود با توجه به اينکه مصر در معرض تهديد شديد بروز جنگ داخلي  قرار دارد ، دولت آمريکا در اين شرايط حساس از  مسئولان جديد مصر پشتيباني نکرده است و مردم مصر اين موضع آمريکا را هرگز ياد نخواهند برد .
 وزير دفاع مصر اظهار داشت  چاک هيگل وزير دفاع آمريکا از زمان برکناري محمد مرسي از قدرت در يک ماه گذشته چندين بار تلفني با او گفتگو کرده است اما رئيس جمهور آمريکا در اين مدت حتي يکبار با او گفتگو نکرده است .
ويليام  برنز در سفر به مصر همچنين با محمد البرادعي معاون رئيس جمهور موقت در امور بين الملل و نبيل فهمي  وزير خارجه مصر وهيئتي از ائتلاف حاميان  محمد مرسي ديدار کرد.
السيسي در حالي از موضع دولت آمريکا انتقاد کرد که جان کري وزير خارجه اين کشور روز جمعه گفت واشنگتن با همکاري ديگر کشورها براي حل اختلاف ها ميان احزاب و گروه هاي سياسي مصر و دستيابي به راه حلي براي پايان دادن به بحران اين کشور و  حمايت از روند دموکراسي و رعايت حقوق بشر در مصر تلاش خواهد کرد .




برچسب ها: بین الملل ، السیسی ، مصر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.