سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

سيگار مهم ترين عامل خطر سرطان مثانه است

کارشناس گروه سلامت جمعيت،خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکي خراسان شمالي سيگار را مهم ترين عامل خطر براي سرطان مثانه عنوان کرد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، بهناز گنابادي با بیان این خبر اظهار داشت:شيوع سرطان مثانه در مردان 5/2 برابر زنان است و ميزان خطر استعمال سیگار در بروز اين بيماري به مدت و مقدار مصرف سيگار بستگي دارد.

وي تصريح کرد:مصرف مواد مخدري چون ترياک نيز از ديگر عوامل خطر ابتلا به سرطان مثانه است و کارکنان برخي از مشاغل خاص مانند صنايع شيميايي،رنگ،لاستيک،مواد نفتي،چرم و چاپ نيز بیش از ديگران در معرض خطر ابتلا به سرطان مثانه هستند.

وي با بیان اینکه رشد سلول هاي سرطاني در ديواره مثانه که در بيشتر موارد به شکل یک توده گل کلمي پايه دار در داخل مثانه است ،خاطر نشان کرد:اين بيماري را ايجاد مي کند و در صورت درمان نشدن،اين توده رشد و به خارج مثانه گسترش پيدا مي کند ممکن است به اعضاي دور دست نيز دست اندازي کند.

به گفته وي وجود خون در ادرار در اکثر موارد بدون احساس درد است اما در تعداد کمي از بيماران ممکن است با تکرر،فوريت و سوزش ادرار همراه باشد و وجود حتي يک نوبت خون در ادرار را بايد جدي گرفت./س

برچسب ها: سیگار ، سرطان ، مثانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.