سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاري ششمين دوره مسابقات بين المللي تلويزيوني قرآني در شبكه الكوثر

شبكه الكوثر از سال 1387 تا كنون هر سال در ماه مبارك رمضان مسابقه زنده قرآني قرائت قرآن‌كريم را با نام "ان للمتقين مفازا "پخش مي‌كند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي رسانه ملي؛ اين مسابقه با هدف ترويج فرهنگ قرآن كريم، گسترش فضاي معنوي قرآني، معرفي نخبگان قرآني ايراني به جهان اسلام، پاسخ غير مستقيم به اتهامات مطرح شده عليه شيعيان در خصوص قرآن ،توجه به جنبه آموزشي مسابقه با بيان اشكالات قراء به صورت زنده از سوي هيات داوران ،ايجاد حس معنوي مشترك ميان مخاطبان طراحي و برگزار مي شود.

 قاريان از طريق تلفن ، ايميل و صفحات اجتماعي تمايل خود را براي شركت در اين مسابقه اعلام كرده و پس از جمع آوري درخواستها و قبل از شروع مسابقات ،همه قاريان در آزمون ورودي شركت مي‌كنندو در صورت كسب امتياز لازم وارد مسابقه مي‌شوند.

اين مسابقه در سه مرحله مقدماتي ، نيمه نهايي و نهايي برگزار مي‌شود. .در مرحله مقدماتي اين مسابقه بين المللي، نمايندگاني از بيش از 20 كشور دنيا به رقابت مي پردازندو داوران بين المللي قرآن در 4 بخش تجويد ،صوت ،وقف و ابتدا و لحن به قرائت آنها امتياز مي دهند و در نهايت 25 نفر برتري كه بيشترين امتياز را كسب كرده اندبه مرحله بعدي راه مي يابد.

در پايان هر قسمت داوران مسابقه كه به صورت حضوري در استوديو و يا از طريق ارتباط تصويري در برنامه حضور دارند ، به بيان اشكالات هر قاري پرداخته تا قاريان ضمن دلايل كسر امتياز به اشكالات خود پي ببرند.مرحله نهايي مسابقه همزمان با شب عيد سعيد فطر برگزارمي‌شود.

از نكات بارز برگزاري اين مسابقه حضور قارياني از كشورهاي مختلف عربي و غربي است.

همچنين در طول ماه مبارك رمضان هر شب يكي از قاريان بين المللي كشور با حضور در استوديوي برنامه قرآني" ان للمتقين مفازا" به تلاوت آياتي از كلام الله مجيد مي پردازد. تلاوت اين قاريان بين المللي در سالهاي قبل در صفحات اجتماعي شبكه الكوثر بارگذاري شده است تا مخاطبان ضمن مشاهده اين تلاوتها ،بتوانند نسبت به دريافت آنها نيز اقدام كنند.

نفرات برتر اين مسابقات هرسال به تهران دعوت مي شوندتا ضمن آشنايي با كشورمان در مراسمي جوايز خود را كه شامل جايزه نقدي از 1000 الي 5000 دلار است را دريافت كنند.

 ششمين دوره مسابقه تلويزيوني بين المللي قرآني" ان للمتقين مفازا " در شبهاي ماه مبارك رمضان از ساعت 30 دقيقه بامداد و به مدت 90 دقيقه از شبكه الكوثر پخش مي شود./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.