سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبيل/

ورزش و نشاط را جدی بگیرید

مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان نمین گفت: ما نباید در عرصه مدیریت ورزش اصل پایبندی به امور تربیتی و نهادینه کردن سجایای اخلاقی را کنار گذاشته یا فراموش کنیم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، حامد موذن، مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان نمین صبح امروز در نشست قهرمانان و نام‌آوران شهر نمین در عرصه ورزشی به کارکردهای مختلف اجتماعی و فرهنگی ورزش در جوامع مختلف به ویژه کشورهای توسعه یافته اشاره کرد و گفت : ‌آنچه که امروز در عرصه ورزش و تربیت بدنی به چشم مشاهده می‌شود موارد علمی و رویکردهای تحقیقی و پژوهشی است که در عرصه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مشاهده می‌شود.

وی گفت: اگر اخلاق را زیربنا و محور و هدف اصلی تربیت بدنی و ورزش و نشاط بدانیم و در راستای نهادینه کردن این امر حیاتی باشیم قطعاً جوانان و نوجوانان ما با ورزش انس و الفت گرفته و با چنین شاخصه‌هایی می‌توانند حرکت رو به جلو را مدنظر داشته باشند.

مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان نمین خاطرنشان کرد: ‌انسان‌ها از همان دوران کودکی با تلاش و فعالیت خود علاقمند به آموختن مهارت‌ها و حرکت‌های پایه‌ای هستند که این خود نشان می‌دهد تربیت بدنی و ورزش جزء لاینفک نظام تعلیم و تربیت است.

موذن با بیان اینکه در دوران نوجوانی و جوانی این آمیختگی ورزش و تعلیم و تربیت به وضوح مشاهده می‌شود، گفت:‌ در کنار فعالیت‌های جسمانی ورزش به تقویت روح و تعالی روان انسان‌ها کمک می‌کند و زمینه را برای ارتقای قابلیت‌های افراد جامعه بهتر و موثرتر فراهم می‌آورد.

وی یکی دیگر از کارکرد‌های ورزش و تربیت بدنی را ایجاد شور و نشاط و شادابی اجتماعی توصیف کرد و بیان داشت: ‌این خود بستر سالم فرهنگی و ارزشی است که جامعه را به سمت یک حرکت موثر و نوین دعوت کرده و فرا می‌خواند.

وی با اشاره به برخی رفتارهای نامناسب در میادین ورزشی عنوان کرد: ‌ما هرگز با نگاه کوتاه مدت و گذرا نمی‌توانیم راه حل و راه چاره‌ای در این زمینه تجویز کنیم بلکه بهتر آن است که با تکیه بر اعتقادات فرهنگی، علوم انسانی، علوم زیستی و مبانی ارزشی به مداوای این نگرانی‌ها و درد مزمنی بپردازیم که امروز میادین ورزشی ما را مورد تهدید قرار داده است.

وی با بیان اینکه با بخشی‌نگری و مقطعی تصمیم گرفتن نمی‌توان فرهنگ و اعتقادات دینی را تقویت کرده و یا در تقویت آن تلاشی را انجام داد، گفت:‌ ما نباید در عرصه مدیریت ورزش اصل پایبندی به امور تربیتی و نهادینه کردن سجایای اخلاقی را کنار گذاشته یا فراموش کنیم.

موذن در پایان با قدردانی از قهرمانانی‌ها و مدال‌ آوری ورزشکاران توانمند و با غیرت این شهرستان در عرصه جهانی و بین‌المللی گفت: ‌امیدواریم ثمره و نتیجه این قهرمانی‌ها بیشتر ماندگاری و پهلوانی باشد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: ورزش ، اردبیل ، مدیریت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.