سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ولایتی در جمع خبرنگاران:

دیدار من و سولانا تجدید همکاری‌های گذشته بود

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل طی دیداری که صبح امروز با رئیس سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا داشت، گفت: دیدار من و سولانا تجدید دیدار و در راستاي همکاری‌های گذشته بود.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، " علی‌اکبر ولایتی " دبيرکل مجمع جهاني بيداري اسلامي طی دیداری که صبح امروز با خاویر سولانا رئیس اسبق سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این بیمارستان داشت در جمع خبرنگاران گفت: رابطه دوستی من با خاویر سولانا رابطه‌ای بسیار طولانی است.

وی ادامه داد: از زمانی که سولانا وزیر خارجه اسپانیا بود و بنده بعنوان وزیر‌ خارجه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کردم رابطه بسیار خوبی میان ایران و اسپانیا برقرار بود که وی تلاش‌های بسیاری برای بهبود روابط دو کشور انجام داده است.

ولایتی تصریح کرد: سولانا به محض ورود در تهران برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور کشورمان از طریق وزارت خارجه اصرار ورزید تا با من ملاقاتی داشته باشد.

مشاور عالی امور بین‌الملل مقام معظم رهبری اظهار داشت: دیدار امروز من و سولانا با توجه به سابقه دوستی طولانی‌مان و همچنین یادآور گفتگوهای گذشته و در عین حال گزارشی از گفتگوهای هسته‌ای که سولانا در گذشته با لاریجانی داشته‌ است، بود.

ولايتي در پایان خاطرنشان کرد: تجدید دیداری که بین من و سولانا انجام شده تجدید دیدار بین همکاری‌های طولانی ما در گذشته است.

گفتنی است، خاویر سولانا رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا این دیدار خود را به صورت محرمانه و پشت درهای بسته انجام داد و در پایان بدون سخن گفتن با اصحاب رسانه و پس از یک ساعت بیمارستان مسیح دانشوری را ترک کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: دیدار ، سولانا ، ولایتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.