سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوشابه انرژي زا يا تلقين انرژي؟

مصرف نوشابه‌هاي انرژي زا به اميد دو چندان شدن انرژي در بدن اين روزها زياد به چشم مي‌خورد اما به راستي اين نوشابه انرژي مورد نياز بدن را تامين مي‌كند؟

دكتر كيمياگر، متخصص تغذيه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: انرژي تعريف وسيعي دارد و بايد بدانيم كه بسياري از مواد غذايي هم مي‌توانند انرژي مورد نياز بدن را تامين كنند كه براي نمونه مي توان به نان، قند و شكر اشاره كرد.

وي افزود: در نوشابه هاي انرژي زا شامل مقداري كافئين است كه به رفع خستگي كمك مي كند ولي مصرف زياد آن باعث عوارضي مثل اضطراب، بي خوابي، ضعف عضلاني و اختلالاتي از اين دست خواهد شد.

اين متخصص تصريح كرد: يك قوطي نوشابه انرژي زا حاوي حدود 80 ميلي گرم كافئين است كه مقدار زيادي است و بايد توجه داشت كه بايد در مصرف كافئين اعتدال را رعايت كرد.

وي با اشاره به قيمت زياد اين نوشابه ها گفت: انرژي مورد نياز بدن را مي توان با مواد غذايي مثل شكر و نان و سبزيجات با قيمت اندك بدست آورد، چرا وقتي مي توان با بهاي اندك اين كار را كرد، چرا بايد به نفع سودجويان كار كرد.

وي افزود: شايد بتوان گفت قسمت زيادي از انرژي توليد شده در بدن به نوعي تلقين انرژي باشد كه با هزينه گزافي كه بابت اين تلقين به خود مي دهند مي توانند خريدهاي بهتر و ارزانتر داشته باشند و نتيجه بهتري بگيرند.

كيمياگر اذعان داشت: قند و شكر زياد اين نوشابه ها هم ضرر و زيان بسياري دارد و بر روي اعضاي مختلف بدن مثل كليه ها و دندانها اثر بدي مي گذارد./ح

برچسب ها: نوشابه ، انرژی زا ، اضطراب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.