سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد/

افزایش 55 درصدی کشفیات سوخت در استان یزد

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد گفت: پدیده قاچاق کالا در تعارض با استقلال، شکوفایی و امنیت اقتصادی کشور است

به گزارش خبرنگار باشگاه   خبرنگاران یزد

 

سید علی‌محمد حسینی‌  هشتاد و سومین نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد اظهار داشت: هر پدیده‌ای که به جامعه، دولت و مردم خسارت وارد کند و دارای پیامدهای منفی باشد، مبارزه با آن ضرورت پیدا می‌کند که قاچاق کالا از آن جمله است.

وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دستور کار کمیسیون استان یزد قرار گرفته است، افزود: کالاهای هدف در سال جاری در کمیسیون معرفی شده و جلوگیری از قاچاق آنها در اولویت است.

حسینی عنوان کرد: این کالاها را شامل مشروبات الکلی، لوازم آرایشی و بهداشتی، کالاهای دخانی، اسباب بازی، انواع چای، گوشی تلفن همراه، البسه، کیف و کفش و طلاهای ساخته شده است.

وی افزود: کالاهای صادراتی هدف ستاد را نیز انواع فرآورده‌های نفتی، انواع کود شیمیایی یارانه‌ای، انواع داروهای تولید داخل و ... است.

حسینی عنوان کرد: فرآورده‌های نفتی از زمان درخواست از سوی توزیع کنندگان، مراحل مختلفی را طی می‌کند و توزیع آنها با نظارت شدید دستگاه‌های ناظر صورت می‌گیرد.

وی افزود: هرگونه تخصیص جدید و یا افزایش سهمیه جدید سوخت، باید در کارگروه‌های اصلی و فرعی سوخت بررسی شود و به تایید برسد.

حسینی تاکید کرد: در سال جاری، اراده بر منطقی کردن سهمیه سوخت و کاهش سهمیه است و در نظر داریم انبارهای عمومی استان یزد را شناسایی و ساماندهی کنیم و نظارت دقیق‌تری بر انبارها داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای مبارزه با قاچاق و ساماندهی وضعیت بازار، رفع معضل واحدهای فاقد پروانه صنفی است و دیگر نباید در استان، واحد تجاری و فروش فاقد پروانه داشته باشیم.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزان کشفیات در حوزه قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: در سال 91 در گمرک استان یزد 439 پرونده تشکیل شد که این میزان در سال 1390 حدود 670 پرونده بوده که این میزان کاهش 34 درصدی داشته است.

وی ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده در سال گذشته را بالغ بر 68 میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: در حوزه سوخت، 38 میلیارد و 500 میلیون ریال ارزش سوختی بوده که قاچاقچیان قصد خارج کردن آن از کشور را داشته‌اند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد ارزش ریالی کالاهای دخانی قاچاق در استان یزد طی سال گذشته را نیز 725 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: در مجموع در بحث واردات و صادرات قاچاق، سال گذشته 107میلیارد و 300 میلیون ریال کالای قاچاق کشف شده است.

وی گفت: بیشترین اقلام کشف شده را به ترتیب شامل پوشاک، وسایل خودرو، پارچه، موتورسیکلت، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، سوخت، برنج، مشروبات الکلی و تجهیزات دریافت از ماهواره بوده‌اند.

حسینی، کشفیات سوخت قاچاق در سال 90 را نیز 746 هزار و 90 لیتر اعلام کرد و افزود: این میزان در سال 91 به یک میلیون و 649 هزار و 340 لیتر رسیده که با افزایش 55 درصدی مواجه بوده است.

وی همچنین از افزایش 7.8 درصدی مصرف بنزین در استان یزد در سال 91 نسبت به سال 90 خبر داد.

حسینی همچنین خاطرنشان کرد: در سال 90 حدود 5میلیون نخ سیگار در استان یزد کشف شد که این میزان در سال 91 به حدود 1.5 میلیون نخ رسیده که کاهش قابل توجهی داشته است.

وی در مجموع، تعداد پرونده‌های قاچاق تشکیل شده توسط دادگستری را 108 مورد و توسط تعزیرات حکومتی را 309 پرونده اعلام کرد و افزود: 507 پرونده از این تعداد به صدور حکم منتهی شده است/س
برچسب ها: قاچاق ، سوخت ، در یزد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.