سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ارزش‌ ریالی بیمه‌ها؛

منجر به نگرانی داروخانه‌ها شده است

با بالا رفتن قیمت دارو و افزایش سهم بیمه‌ها این نگرانی وجود دارد که شرکت‌های بیمه‌گذار در پرداخت‌های خود و حجم ریالی که باید به داروخانه‌ها بازگشت دهند دچار تاخیر شوند.

دکتر محمدرضا دری، عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران با اشاره به اینکه گردش داروخانه‌ها هنوز دچار مشکل است به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:‌ به علت تغییر سیستم ارزی و نداشتن نقدینگی لازم شرکت‌های وارد کننده بطور نقدی فروش خود را انجام می‌دهند و اگر داروخانه‌ای پرداخت نقدی نداشته باشد دارو به آن نمی‌دهند. 

وی افزود: قبل از تغییرات ارزی شرکت‌های وارداتی داروهای مورد نیاز داروخانه‌ها را یک یا دو ماهه عرضه می‌کردند و از بین رفتن این روند باعث شده فشار مضاعفی به حجم نقدینگی داروخانه‌ها وارد شود. 

وی با بیان اینکه حجم زیادی از پول را داروخانه باید برای جبران نقدینگی مهیا کند اذعان داشت: ادامه این روند و وضعیت موجود شوک به داروخانه‌هایی که بضاعت مالی لازم را برای گردش کاری خود ندارند وارد کرده و از سویی افزایش ریالی سهم بیمه‌ها دیرکرد پرداخت‌ها را به دنبال داشته است. 

وی خاطرنشان ساخت: باید منابع مالی و اعتبارات لازم به صنعت بیمه و صنعت دارویی تزریق شود تا در تهیه،‌تولید و توزیع مشکل حادی وجود نداشته باشد. /ح


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.