سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امکان ابقا "برلوسکني" در سياست

به رغم محکومیت "سیلویو برلوسکنی" نخست وزیر پیشین ایتالیا به زندان وی بازهم اراده ای جدی برای بازگشت به سیاست دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی بی اف ام تی وی فرانسه؛   پس از بیست سال جدال با دستگاه قضایی ایتالیایی سرانجام برلوسکنی در پرونده مدیاست به چهار سال زندان محکوم شد.

"برلوسکنی" در پیامی تلویزیونی گفت :« در ازای بیست سال تلاش به نفع کشورم، با نزدیک شدن به پایان فعالیتهای سیاسی ام، اتهاماتی بی اساس هدیه می گیرم. حکمی هم به عنوان پیشکش به من داده شده که آزادی و حقوق سیاسی ام را سلب می کند.»

این در حالی است که "برلوسکنی" هنوز کاملا غرق نشده است. او قطعا به زندان نخواهد رفت که علت آن سن بالای وی عنوان شده است. برلوسکنی هفتاد و شش ساله است.

وی ممکن است به جای زندان، کارهای عام المنفعه انجام دهد. او از لحاظ سیاسی هنوز حرف آخر را نزده است زیرا چهار قاضی دادگاه تجدید نظر، ممنوعیت فعالیتهای سیاسی وی را لغو کردند و این مسئله را به دادگاه استیناف میلان ارجاع دادند. اکنون دو احتمال وجود دارد: یا محرومیت سیاسی وی تایید می شود یا اینکه پارلمان درباره آینده سیاسی اش تصمیم خواهد گرفت. برای حفظ ثبات سیاسی کشور نمایندگان ممکن است به برکناری نخست وزیر سابق از کرسی سناتوری رای ندهند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.