سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در ديدار لاريجاني با معاون رئيس‌جمهور كوبا مطرح شد

روابط ايران و کوبا در سطحي استثنايي قرار دارد

معاون رئيس‌جمهور كوبا پيش از ظهر امروز با رئيس مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش حوزه پارلماني باشگاه خبرنگاران،"علي لاريجاني" در ديدار با "ريكاردو كابريساس" معاون رئيس‌جمهور كوبا با اظهار خرسندي از روند گسترش مناسبات دوستانه ميان دو كشور برر اهميت توسعه روابط فيمابين ايران و كوبا به‌ويژه در عرصه پارلماني اظهار داشت: روابط دو كشور در سطحي استثنايي قرار دارد، لذا بايد از همه ظرفيت‌ها براي توسعه مناسبات دوستانه فيمابين بهره برد.

وي با تاکيد بر اهميت نقش گروه‌هاي دوستي پارلماني ميان دو كشور به منظور گسترش مناسبات پارلماني تصريح کرد: حضور جنابعالي در مراسم تحليف يازدهمين دوره رياست‌جمهوري ايران حاكي از دوستي ريشه‌دار وعميق ميان دو كشور است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي به مواضع و ديدگاه‌هاي مشترك دو كشور در خصوص مسائل جهاني در مجامع بين‌المللي اشاره و خاطرنشان کرد: لزوم انجام مشورت‌ها و رايزني‌هاي مستمر و تقويت روحيه مقاومت در برابر سلطه‌طلبي قدرت‌هاي جهاني از مسائل اساسي در اين ميان است.

وي با بیان اینکه قدرت‌های سلطه‌طلب اکنون در بحران‌هایی که خود مسبب وقوع آن در جهان بوده‌اند، گرفتار هستند، گفت: اتحاد و همکاری مشترک میان کشورهای مستقل جهان عامل پیروزی در برابر توطئه‌ها و اعمال فشار دشمنان است.

"ريكاردو كابريساس" معاون رئيس جمهور كوبا نيز در همين ديدار با ابراز رضايت از سطح مناسبات ميان دو كشور گفت: روابط ايران و كوبا در همه زمينه‌ها در حال توسعه و پيشرفت است و با تلاش مشترك بايد در جهت تحكيم و تقويت آن كوشيد.

وي ضمن تاكيد بر نقش مهم همكاري‌هاي پارلماني در توسعه و گسترش روابط في‌مابين تصريح کرد: مجالس دو كشور بايد در راستاي همبستگي بيشتر و توسعه روابط دوستانه فيمابين گام بردارند.

معاون رئيس جمهور كوبا در پايان اين ديدار با مهم خواندن توسعه مناسبات با ايران براي كشورش، بر لزوم افزايش مراودات دو كشور بويژه در عرصه پارلماني تاكيد كرد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: کوبا ، مجلس ، شورای اسلامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.